Avatar billede fcb Nybegynder
29. maj 2003 - 17:02 Der er 10 kommentarer

Hvor er min brænder

Jeg har lige geninstalleret Windows XP, men nu kan den tilsyneladende ikke finde min brænder mere... Eler det vil sige den godt kan "finde" den, den melder bare om en driver fejl og jeg kan ikke se drevet inde i "Denne computer"....!! Jeg har prøvet at hente den nyeste driver fra LG Electronics men det hjælper lige vidt!

Hvad skal jeg gøre for at få lortet til at virke??

PS. Kan det have noget med mit ikke fungerende lydkort at Bgøre?

PPS. Brænderen er mærket LG GCE 8481B..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2003 - 17:11 #1
Der skal ikke bruges drivere til brændere. Windows SKAL genkende drevet ligegyldigt hvilken brænder det drejer sig om.

Så gå ind i enhedshåndteringen og slet drevet samt det ikke fungerende lydkort. Genstart og se om den ikke finder det igen.
Avatar billede ldrada Nybegynder
29. maj 2003 - 17:13 #2
Gå ind i egenskaberne for CDrommet og sig hvad der står...
Avatar billede fcb Nybegynder
29. maj 2003 - 17:13 #3
det har jeg desværre prøvet, og uden held, den melder stadig om en driver fejl...
Avatar billede fcb Nybegynder
29. maj 2003 - 17:16 #4
"Windows kan ikke indlæse enhedsdriveren til hardwaren. Driveren er muligvis beskadiget eller mangler. (Kode 39)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2003 - 17:16 #5
Så opdater driverne til din idecontroller, hvis du ikke allerede har gjort det. Du bør opdatere alle driverne til dit bundkort først. Da dit lydkort sikkert er onboard får du også løst det problem.
Avatar billede fcb Nybegynder
29. maj 2003 - 17:18 #6
jeg har et DMX Fire 1024, men pt er det koblet fra... hvordan finder man disse drivere til idecontrollere?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2003 - 17:28 #7
Dem finder du ved fabrikaten af dit motherboard. Skriv hvilket motherboard du har, så skal jeg finde et link.
Avatar billede fcb Nybegynder
29. maj 2003 - 17:31 #8
ECS K7S5A
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2003 - 17:40 #9
Hmm...ECS plejer at sende en cdrom med, hvor alle driverne ligger. Man kører blot cd'en når man er færdig med at installere styresystemet. Men da de jo sikkert er gamle, så finder jeg lige en side
http://www.ecs.com.tw/download/dw_list.asp?submenu_id=26&function_id=4
Kig efter hvilken revision af motherboard du har. Det står trykt på motherboardet. Der vil stå f.eks v1.1 eller v3.1
Avatar billede fcb Nybegynder
29. maj 2003 - 17:46 #10
takker :D