Avatar billede dex_dexter Nybegynder
29. maj 2003 - 00:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

s3 virge gx2 tvout

jeg har et s3 virge gx2 med tvout i min maskine, og vil gerne have tv out aktiveret, men har ikke kunnet finde noget info om det nogen steder.
nogen der har nogen idéer eller løsninger?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2003 - 00:11 #1
Du skal ihvertfald have fat i driveren fra fabrikanten, idet det er her man aktiverer tvout. jeg ser lige om jeg kan finde en
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2003 - 00:17 #2
Sorry, havde ikke lige set at det var under bsd. Så jeg kan nok desværre ikke hjælpe.
Avatar billede signout Nybegynder
29. maj 2003 - 09:40 #3
God fornøjelse, jeg tror altså ikke det er så enkelt. Du kan muligvis
godt programmere chippen til noget TV lignene på skærmout, men så får du næppe
farver med og det kommer ikke ud på TV-out. I den version af XFree jeg
prøvede det på, slukkes TV-out udgangen i samme øjeblik Xfree initialiserer S3
chippen.

Jeg rodede lidt med det, men konstaterede, at driveren nok skulle
tilpasses lidt for at få programmeret de relevante registre i S3
chippen. Bl.a. er der nogen interlace filtre der bør sættes for at få
acceptabelt billede på TV'et.
Så jeg endte med at konstere at det var nok en større opgave end jeg
lige havde tid til -  og lægge det hen i bunken til droppede projecter.

Desværre tror jeg ikke du skal håbe på at få det til at fungere, med mindre du selv har energi og viden til at gå i gang med at rode i datablade og kode lidt.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
23. juni 2003 - 07:27 #4
jeg har undersøgt sagen lidt, og opgivet det kort, så meget arbejde er det ikke værd