Teknologi, AI og forretning er i centrum på Computerworlds Cloud og AI Festival i København d. 18. og 19. september. Se hele programmet for den store konference om strategisk brug af Cloud og AI på: www.cloud-festival.dk
det er da letter i 3dmax end i noget andet program lav en kugle, giv den så mange "tråde" som du nu ønsker og map den med et gennemsigtigt map... Rod lidt med Max så finder du hurtigt ud af det, det sværeste ved den del er næsten at render det og lave lyssætning!!! Det kan selvfølgelig godt forklares meget bedre, men det skulle altså ikke volde dig større problemer.
Nej, men jeg er blevet fortalt at den er lavet i 3d max så derfor stiller jeg spørgsmålet her. Der er selvfølge den muligehed at 3d max ikke er blevet brugt.
Ok, du kan selvfølgelig bare lave sådan en tekstur som den de har brugt i Photoshop eller Paint Shop pro eller whatever, og så smide den på en Sphere/Geosphere... Men jeg ved sgu ikke hvor godt det vil blive...
Du kan lave en texture i Photoshop eller hvad du nu bruger, og så kan du åbne material editor i 3dsmax (under tools) og vælge et materiale, sætte diffuse map til Bitmap (Diffuse finder du under maps) og så tryker på knappen Bitmap og vælge den texture du har lavet i Photoshop. Derefter kan du sætte opacity til omkring 75(for at få den der lidt gennemsigtige effekt). Det skulle vist gøre det. Mail mig hvis der er noget du er i tvivl om..:)
Ok, jeg er en totlat ged til 3D max, jeg kan ikke få noget til at virke. Jeg kan ikke få den valgte texture over på min model, kan du ikke beskrive denne process en gang til?
Ellers så vil jeg gerne prøve... Ok hvis du har lavet texturen, skal du smide den ind i det underbibliotek i MAX som hedder "Maps", derefter åbner du så MAX og loader din model. Så går du op i "tools" og vælger "Material Editor". Så kommer der en kasse frem med nogle (sikkert 6 stk) kugler oppe i toppen. Så hvis du kører lidt ned i kasse er der en lang grå kasse som hedder "Maps", den trykker du så på og så laver du et flueben ud for "Diffuse" og trykker på den grå lange box som ligger ud til højre for diffuse. Herfra skulle du så kunne vælge din textur... Virker det???
Stonnes hvor har du gemt dig? Dit svar er nemlig det bedste, men det kommer for sent, jeg har nemlig fundet selv samme løsning af mig selv, men tro mig det var lidt tidskrævende.
men ellers tak
måske kan du svare på hvordan man sætter antallet af wires up? Jeg har set det blive gjort men kan ikke helt huske hvor den rigtige knap er henne...
Man kan jo f. eks også meshsmooth'e objektet, så får man (sådan cirka) dobbelt så mange streger i sit objekt, men hvis det skal ligne LOGOET så er det nok en dårlig ide, men så gør bare hvad i11uzion siger, sæt antallet af segmenter op!
det allernemmeste er at lave 2 kugler, og tildele den ene en standard gitter-overflade, og den anden en almindelig overflade. effekten kan du på den måde meget nemt opnå ved at justere på de 2 overfladers gemmensigtighed (opasity)
jeppejeppe>>> Fed ide, den havde jeg ikke lige selv tænkt over... :)
dollerup>>> Og hvis det virkelig skal være vildt, så kan du lægge et gradient map på den kugle som skal være gennemsigtig, så graden af gennemsigtigheden skifter.... :)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.