Avatar billede dollerup Nybegynder
24. august 1999 - 21:19 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Texture

Jeg ønsker at lave en figur med omtrnat samme texture som figuren på www.it-college.dk , men problemet er at jeg ikke har megen erfaring med 3d max.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
24. august 1999 - 21:23 #1
Prøv at kikke på:

http://oos.hypermart.net/

Det var i11uzion der gav mig linket i sin tid, indeholder tutorials om en masse ting
Avatar billede theartist Nybegynder
24. august 1999 - 22:23 #2
det er da letter i 3dmax end i noget andet program lav en kugle, giv den så mange "tråde" som du nu ønsker og map den med et gennemsigtigt map... Rod lidt med Max så finder du hurtigt ud af det, det sværeste ved den del er næsten at render det og lave lyssætning!!! Det kan selvfølgelig godt forklares meget bedre, men det skulle altså ikke volde dig større problemer.
Avatar billede theartist Nybegynder
24. august 1999 - 22:23 #3
letter = lettere
Avatar billede i11uzion Nybegynder
26. august 1999 - 09:34 #4
Tænker du på kugle der er på forsiden???
Avatar billede i11uzion Nybegynder
26. august 1999 - 09:35 #5
der skulle selvfølgelig stå "kuglen"
Avatar billede dollerup Nybegynder
28. august 1999 - 18:29 #6
Ja, det er noget i stil med kuglen som jeg ønsker at lave
Avatar billede i11uzion Nybegynder
29. august 1999 - 13:49 #7
ØHm den kugle ser da ike særlig 3D agtig ud gør den???
Avatar billede dollerup Nybegynder
01. september 1999 - 12:53 #8
Nej, men jeg er blevet fortalt at den er lavet i 3d max så derfor stiller jeg spørgsmålet her. Der er selvfølge den muligehed at 3d max ikke er blevet brugt.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
02. september 1999 - 18:18 #9
Ok, du kan selvfølgelig bare lave sådan en tekstur som den de har brugt i Photoshop eller Paint Shop pro eller whatever, og så smide den på en Sphere/Geosphere...
Men jeg ved sgu ikke hvor godt det vil blive...
Avatar billede sunesune Nybegynder
06. september 1999 - 23:04 #10
Du kan lave en texture i Photoshop eller hvad du nu bruger, og så kan du åbne material editor i 3dsmax (under tools) og vælge et materiale, sætte diffuse map til Bitmap (Diffuse finder du under maps) og så tryker på knappen Bitmap og vælge den texture du har lavet i Photoshop. Derefter kan du sætte opacity til omkring 75(for at få den der lidt gennemsigtige effekt). Det skulle vist gøre det.
Mail mig hvis der er noget du er i tvivl om..:)
Avatar billede dollerup Nybegynder
07. september 1999 - 09:57 #11
Tak, det tror jeg lige at jeg vil prøve.
Avatar billede dollerup Nybegynder
10. september 1999 - 14:26 #12
Ok, jeg er en totlat ged til 3D max, jeg kan ikke få noget til at virke.
Jeg kan ikke få den valgte texture over på min model, kan du ikke beskrive denne process en gang til?
Avatar billede i11uzion Nybegynder
12. september 1999 - 23:29 #13
Ellers så vil jeg gerne prøve...
Ok hvis du har lavet texturen, skal du smide den ind i det underbibliotek i MAX som hedder "Maps", derefter åbner du så MAX og loader din model. Så går du op i "tools" og vælger "Material Editor". Så kommer der en kasse frem med nogle (sikkert 6 stk) kugler oppe i toppen. Så hvis du kører lidt ned i kasse er der en lang grå kasse som hedder "Maps", den trykker du så på og så laver du et flueben ud for "Diffuse" og trykker på den grå lange box som ligger ud til højre for diffuse. Herfra skulle du så kunne vælge din textur...
Virker det???
Avatar billede stoons Nybegynder
22. september 1999 - 19:38 #14
Her er en lille kommentar:

Du kan sætte 2sided og wireframe når du laver dit materiale, prøv lige det, så behøver du ikke at lave noget i photoshop!

Jeg ved dette er en noget sen kommentar, but anyway!
Avatar billede dollerup Nybegynder
23. september 1999 - 15:06 #15
Stonnes hvor har du gemt dig? Dit svar er nemlig det bedste, men det kommer for sent, jeg har nemlig fundet selv samme løsning af mig selv, men tro mig det var lidt tidskrævende.

men ellers tak

måske kan du svare på hvordan man sætter antallet af wires up? Jeg har set det blive gjort men kan ikke helt huske hvor den rigtige knap er henne...
Avatar billede i11uzion Nybegynder
26. september 1999 - 12:11 #16
dollerup>>> kan du ikke bare sætte antallet af "Segments" op i din kugle???
Avatar billede dollerup Nybegynder
26. september 1999 - 13:50 #17
jo, det bliver det hele meget flotter af , tak
Avatar billede stoons Nybegynder
27. september 1999 - 00:35 #18
Man kan jo f. eks også meshsmooth'e objektet, så får man (sådan cirka) dobbelt så mange streger i sit objekt, men hvis det skal ligne LOGOET så er det nok en dårlig ide, men så gør bare hvad i11uzion siger, sæt antallet af segmenter op!
Avatar billede i11uzion Nybegynder
01. oktober 1999 - 10:05 #19
dollerup>>> Så lidt... :)
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. oktober 1999 - 10:25 #20
det allernemmeste er at lave 2 kugler, og tildele den ene en standard gitter-overflade, og den anden en almindelig overflade. effekten kan du på den måde meget nemt opnå ved at justere på de 2 overfladers gemmensigtighed (opasity)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
06. oktober 1999 - 14:33 #21
jeppejeppe>>> Fed ide, den havde jeg ikke lige selv tænkt over... :)

dollerup>>> Og hvis det virkelig skal være vildt, så kan du lægge et gradient map på den kugle som skal være gennemsigtig, så graden af gennemsigtigheden skifter.... :)