Avatar billede onkelmor Nybegynder
25. maj 2003 - 20:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

gotoAndPlay expression?

Hej hej!

Jeg er faldet over denne side http://www.proza.dk/

Er der nogle der kan lave et lignende script som det til højre når man klikker på et nyt tal, flytter billede serien sig hen til det? Er det noget med gotoAndPlay expression? Hjælp
Avatar billede mat Nybegynder
25. maj 2003 - 22:33 #1
Dib billedserie skal være et langt movieclip. Giv det instance-navnet "clip" (uden gåseøjne) og læg det her script på det:

onClipEvent (load) {
    this.target_y = this._y;
    this.friction = 4;
}
onClipEvent (enterFrame) {
    this._y += (this.target_y - this._y)/this.friction;
}

På dine knapper definerer du så hvilket koordinat movieclippe skal gå til med:

on (release) {
    _root.clip.target_y = 100;
}

Så burde det spille :)

mvh mat
Avatar billede petemc Nybegynder
25. maj 2003 - 22:37 #2
Hej onkelmor

Her finder du svar, og fla ;O)
http://www.cv-e.com/5k/glide_pics.html
http://www.cv-e.com/5k/glide_pics.fla

(Easing equations, Robert Penner)

Will Program for Beer
Avatar billede onkelmor Nybegynder
25. maj 2003 - 22:51 #3
Tak for filen men den er er alt for indviklet syns jeg.. Så jeg gir mat point.. Det script virker ligeså godt. Hvis han altså vil give mig et svar :D
Avatar billede mat Nybegynder
25. maj 2003 - 22:57 #4
jeg behøver ikke mere end 30 point for det svar :)
Avatar billede onkelmor Nybegynder
25. maj 2003 - 23:04 #5
Jow jow.. Taxi.
Avatar billede mat Nybegynder
25. maj 2003 - 23:08 #6
petemc > hvis du vil have lidt af de her point siger du bare til - din implementering af Penners equations fortjener lidt. Jeg er aldrig selv lykkedes med at implementere dem ordentligt så jeg vil da studere din fil, gracias :)

mvh mat
Avatar billede jakwag Nybegynder
26. maj 2003 - 11:07 #7
Undskyld jeg blander mig.

mat > Hvad er det gode ved penners equations? Jeg har ikke hørt om dem før, men det virker som totalt overkill, ihvertfald i dette tilfælde.

: )Jakob
Avatar billede mat Nybegynder
26. maj 2003 - 12:59 #8
jakwag > joeh det er måske overkill her, men det er tjekket :)

http://www.robertpenner.com/easing/easing_demo.html

mvh mat
Avatar billede jakwag Nybegynder
26. maj 2003 - 13:13 #9
Okay, jeg må give dig ret. Det er sgu iorden.

Tak for linket, det må jeg vist lige have kigget lidt mere på.