Avatar billede asdl Praktikant
23. maj 2003 - 19:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Qouta på freebsd

Jeg er skiftet til FreeBSD, og skal ha Qouta nogle dir.

hvordan gør jeg det ???
Avatar billede signout Nybegynder
23. maj 2003 - 21:12 #1
Su skal have options QUOTA i din kerne og enable_quotas="YES" i din /etc/rc.conf
Ved hver boot vil den checke brugernes quota, og det kan tage en del tid at boote så. Det kan slåes fra ved check_quotas="NO" i /etc/rc.conf

check at det er enablet med quota -v og ret det med kommandoen edquota
Avatar billede asdl Praktikant
24. maj 2003 - 13:36 #2
ok så er den enable.
hvordan sætte jeg eks. bruger1 til max 5 mb plads, i sit dir ??
eller sætte eks. /usr/home/bruger1 til 5 mb.
Avatar billede signout Nybegynder
24. maj 2003 - 16:06 #3
...med edquota som jeg skrev
man edquota giver en fornuftig forklaring på hvordan kommandoen fungerer.
edquota -f /usr brugernavn  kan rette i hvor meget plads en bruger må bruge på /usr