Avatar billede c-sharp Nybegynder
22. maj 2003 - 14:47 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Skal have lagt et skema i en database

Jeg har et skema som jeg vil have lagt i en db, men hvordan designer jeg dette?

Skemaet skal ligge på en hjemmeside, og det skal vær sådan at hvis jeg udvider skemaet med nogle punkter den en eller dan anden vej skal jeg ikke rette det på hjemmesiden.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. maj 2003 - 14:50 #1
Du laver databasen med de felter du skal bruge fx. navn, alder, skostørrelse

Derefter forbinder du til databasen, dette kan gøres enten i ASP eller PHP... Så det er ikke den helt rigtige kategori du har fundet...

Det kan ikke lade sig gøre at lave en side der kan opdatere, hvis du fx. har 3 kolonner, men vil have 4. Det kan ikke lade sig gøre, men hvis du tilføjer flere poster kan det godt lade sig gøre...
Avatar billede c-sharp Nybegynder
22. maj 2003 - 14:54 #2
Kunne jeg ikke lave en 2 tabeller den ene med feltnavnene 1,2,3 osv. den anden tabel med navnen på disse felter? Eller bliver det for dvært at styrre?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. maj 2003 - 14:57 #3
det bliver for besværligt i hvert fald synes jeg det vil blive det...

Det kan muligvis lade sig gøre, skal jeg ikke kunne vide, det bliver for ressource krævende... Men hvis du når du skal opdatere siden behøver du heller ikke opdatere mere end en enkelt linie på selve siden jo...
Avatar billede c-sharp Nybegynder
28. maj 2003 - 22:55 #4
Nå jeg har droppet det igen, smid et svar hvis du vil have del i ponintne
Avatar billede ellebaek Nybegynder
28. maj 2003 - 23:27 #5
...