Avatar billede egobent Nybegynder
22. maj 2003 - 11:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forskel på: SD Memory Card "kontra" Multi-Media Card

Hey, jeg har fået tilbudt et digital kamera, men har lige et par spørgsmål om de kort man gemmer billederne på. Der står nemlig at det både kan bruge SD Memory Card og Multi-Media Card. Hva er forskellen på de to kort, MMC er lidt billigere en SD memory card. Men har de nogen indflydelse på de billeder man tager eller den tid det tager at overfører billederne til Comp.

Håber i kan hjælpe! Tak!
Avatar billede venturer Nybegynder
22. maj 2003 - 12:53 #1
Der er INGEN forskel på kvaliteten af billederne. Hvad hastigheden angår vil der måske være lidt forskel. Men det er så lidt at du reelt ikke vil mærke nogen forskel.
Avatar billede egobent Nybegynder
22. maj 2003 - 12:56 #2
Så det ville være bedst at købe MMC da de er noget billigere end de fleste SD memory card. Hva med de forskellige producenter af kort, er der meget forskel i kvaliteten der, priserner svinger jo fra 380 kr til 800-900 kr for et 128mb card.
Avatar billede venturer Nybegynder
22. maj 2003 - 12:59 #3
Jeg har ikke hørt om nogle forskelle. Men jeg kan heller ikke anbefale ét mærke frem for et andet.
Avatar billede egobent Nybegynder
22. maj 2003 - 13:00 #4
Okay! Tror jeg går efter MMC card, det kan jeg jo os bruge til telefonen så det er nok de mest optimale! tak for svar!
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. maj 2003 - 13:05 #5
Eneste forskel jeg lige vil nævne for dig er hvor hårdføre dine kort er

Jeg har desværre været udsat for at have et kort jeg ikke kunne kontakte pga fejl på kortet. det var et Smart media kort, som jo er extremt tynde, derfor er der selvfølgelig forskel på kortne i hvor meget fysisk belastning de kan tåle i forhold til deres konkurenter

MC
Avatar billede egobent Nybegynder
22. maj 2003 - 13:11 #6
Tak for det. Men både MMC og SDC er vist rimelig tykke og robuste begge to. Men jeg må jo lige se på det når jeg skal købe et ekstra så!