Avatar billede bang16 Nybegynder
19. maj 2003 - 17:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Digital IXUS v2 godt eller findes der bedre?

Jeg skal ud og købe digital cam og har efterhånden fundet frem til følgende:

Digital IXUS v2

Men er dette godt eller findes der bedre kameraer til samme pris (eller mindre)??

Hva er jeres meninger?

Please hjælp mig - er meget i tvivl og mangler et cam lige nu..!
Avatar billede tmoller Nybegynder
19. maj 2003 - 18:28 #1
Har ixus og ixus4 begge knaldgode, så mon ikke v2 også er det.
Små, smarte og tager rigtigt godt billeder.
Avatar billede bang16 Nybegynder
19. maj 2003 - 20:18 #2
Men har de et problem med røde øjne?
Avatar billede tmoller Nybegynder
19. maj 2003 - 20:56 #3
Alle flash har problemer med røde øjne. Ixus har som de fleste andre redeye reduction. Er ok, men personligt foretrækker jeg at fjerne evt. røde øjne efterfølgende via sw.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
19. maj 2003 - 21:50 #4
Et af de store ulemper er at det har et genopladeligt Li-Ion batteri, hvor andre andre kameraer bruger AA batterier. Det betyder at hvis du en dag løber tør for strøm, så skal du vente på at den lader op igen. Mens du ved et kamera med AA betterier kan have et sæt alm batterier med, indtil dine genopladelige er klar igen. Desuden er der ikke meget konkurrence på markedet for batterier til kameraer, så hvis/når batteriet en dag står af, så er koster det kassen. Har en kammerat der skal have nyt batteri til kameraet, og det vil koste 800 kr.
En anden ting er at kameraet kun har 2x zoom (svarer til 35-70 mm ved analog)hvilket lige er i underkanten efter min mening. Dog bliver kameraerne større hvis du vil have mere zoom.
Avatar billede tmoller Nybegynder
19. maj 2003 - 22:00 #5
Jeg har lige købt et par celler til ixus 179,- stk. hos www.batterier.dk
Avatar billede tre Nybegynder
20. maj 2003 - 08:46 #6
Jeg har et ixus v3 og er faktisk glad for Li-Ion batteriet, da det holder meget længere end de tåbelige walkman batterier.

Så køb da bare et ekstra hos batterier.dk, så skulle den være i vinkel :-)

Kan helt klart anbefale Ixus kameraet. Gør det godt, størrelsen taget i betragtning
Avatar billede s_kjaer Praktikant
20. maj 2003 - 10:01 #7
tre >>Så vidt jeg kan se på batterier.dk er batteriet til Ixus på 850 mAh og 3,7 volt. Hvordan kan du lige få dem til at holde længere end 4 x 2000 mAh ?
Desuden er det ikke "tåbelige walkman batterier" man bruger idag, men derimod batterier der er lavet til kameraer.
Avatar billede bang16 Nybegynder
20. maj 2003 - 10:25 #8
Jeg vil netop gerne væk med de almindelige batterier, da jeg synes de bliver brugt for hurtigt og så skal man købe nye!

En mulighed kunne selvfølgelig være at købe nogle genopladelige, men de er også dyre!

Hvilke batterier er speciele til kameraer og hva koster de?

Jeg har ikke bruge for mere end 2-3 x optisk zoom! Kameraet skal nemlig netop f.eks. lige kunne være i min lomme ;)
Avatar billede skobbolop Nybegynder
29. maj 2003 - 15:15 #9
ixus 400 skulle være super god med hensyn til rød øjne..de andre ixus modeller er knap så gode..

nu koster det self. også 4k
Avatar billede bang16 Nybegynder
19. juli 2003 - 11:48 #10
Det er vist gået død nu...