Avatar billede vittrup69 Nybegynder
18. maj 2003 - 13:52 Der er 5 kommentarer

Iomega CD/RW Extern braender etc.

Hej,

Jeg er ved at koebe en Iomega CD/RW Extern CD braender, og ville spoerge om der er nogen store forskel paa kvalitet/speed mellem:

en 40x12x40, en 40x24x40 og en 52x24x52 - min lille fornemelse for dette er at jeg skal kigge mere paa design og stoerelse, da forskellen er saa lille, men da jeg ikke har nogen erfaring med CD braender, saa ville jeg gerne ligge 'kaste' spoergsmaalet ud til dig/jer - mange tak for hjaelpen+++

ok.. et lille spoergsmaal til: jeg har en laptop/windows ME (Toshiba satellite fra 2001)og kan se at disse Iomega braendere bruger den hurtige USB 2.2 (!) og ville vide om dette er en 'normal' betegnelse for dagens (2001) USB porter - jeg har 2 bag' min PC?? (lidt rodet forklaret, men haaber du forstod!)

Peter -
Avatar billede jacob172100 Praktikant
18. maj 2003 - 13:59 #1
Ang. hastighed så burde det være fuldstændig underordnet når du siger det mest kommer an på design og størrelse. 40x vil jeg også påstå er rigeligt, for det er ikke alle cd'er der kan klare så stor hastighed.
Hvis du ikke har en USB2 port, men kun en USB1.1, så kan du sagtens bruge brænderen alligevel, men kun med 4x skrivehastighed.
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
18. maj 2003 - 14:04 #2
tak for svar - vedr usb 1.1 og 2.0 - hvordan ved jeg om jeg har den ene eller den anden?
Avatar billede jacob172100 Praktikant
18. maj 2003 - 14:50 #3
Jeg ved egentlig ikke hvordan man kan se det på sin computer, så prøv at se i din manual. Du skriver den er fra 2001, så jeg er næsten sikker på et er usb 1.1. Har selv en bærbar fra 2002 som også kun er usb 1.1.
Hvis du vil have usb 2, men kun har ver. 1.1, så vil jeg anbefale dig at købe et pcmcia kort med usb2. Så får du også det optimale ud af din brænder.
Avatar billede hr.usb Nybegynder
19. maj 2003 - 08:21 #4
Du kan læse mere om USB på www.usbit.dk hvor der er FAQ på dk & GB.
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
17. marts 2004 - 16:20 #5
tak for hjaelpen+++