Avatar billede bahzad Nybegynder
13. maj 2003 - 17:31 Der er 2 kommentarer

programmering af PIC

hej

jeg har en demo board med PIC16f877 microprocessor siddende i. ved siden af har jeg 8 kontakter som forbindes til PIC'en. med PIC'en skal jeg overvåge vilken kontakt er tændt og vilken kontakt er slukket. det skal vises i hyperterminalen... den skal programmeres med C og jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal gøre det... er der nogen hjælpelige mennesker derude som kan give mig noget hjælp til programmering ag koden eller måske nogle gode links?
Avatar billede tax Nybegynder
12. august 2003 - 01:51 #1
Du skal først have fat i en pic brænder. Den kan du vist stadig købe i brink elektronik eller lignende. Det demokort du har kan nok godt anvendes.

Så skal du have fat i noget software som kan oversætte kode til en fil du kan downloade i PIC processoren. Jeg brugte et program kaldet C2C. Tror det kan findes på nettet stadig. Det er freeware at kode i assemblerkode mener jeg at huske. Men den kan også kompilere c++ hvilket jeg vil anbefale dig at anvende. Det er det letteste at forstå og opnå overblik i.

C++ delen kræver vist at man låser programmet op ved at købe koden eller hvad man nu gør. :-P

Programmet til at downloade i PIC processoren kan jeg ikke lige huske hvad hed, men det er også afhængigt af hvilken pic brænder du vælger at bygge/købe.

Jeg brugte vist nok forummet på http://www.8052.com/ dengang jeg rodede med det.

Her er et link til den rapport der blev skrevet sidst jeg rodede med pic'er.
http://www.realize.dk/index.php?i=25

Deri er også noget af den kode der blev udviklet.
Avatar billede tax Nybegynder
12. august 2003 - 01:51 #2
Jeg tror det var et svar :)