Avatar billede guppy Nybegynder
13. maj 2003 - 16:47 Der er 8 kommentarer

Pludselig Genstart

Min PC genstarter af sig selv. Jeg sidder og surfer nettet og lytter til musik og den genstarter. når den så starter op stopper den med at loade og siger:

"Reboot and Select proper Boot device
or insert Media in selected Boot device"

ok - jeg går ind i BIoS og ser at Bootsequence er sat til harddrive, cdrom og removable device.
Jeg genstarter og får samme besked, så sætter jeg den til at loade fra XP CD'romen, og cancler installationen og det kører igen. nogle gange når PC'en har været slukket i et par timer her jeg ikke problemer med at starte op, men mystisks vil den pludselig bare slukke!! og så er det forfra igen med boot.

Min PC er en Pentium 4 2.4,
256 Ram med 2X60 gig HD.

hvad kan der være galt? skal jeg bare prøve at geninstallere XP?

tak

GUPPY
Avatar billede random_act Nybegynder
13. maj 2003 - 16:49 #1
Det problem har jeg haft med en maskine på arbejdet. Jeg har fundet ud af at primær IDE controler er ved at stå af og ikke altid kan finde harddisken. Det er lige mit skud på hvad der sker for dig.
Avatar billede guppy Nybegynder
13. maj 2003 - 16:51 #2
"stå af?" vil det siger at det er motherboardet der er noget galt med? Eller er det kablet eller HD'en?

tak
Avatar billede random_act Nybegynder
13. maj 2003 - 16:59 #3
Ved mig var det controlleren på bundkortet. Jeg har fået nyt board (samme kabler) og nu køre det som smurt.
Avatar billede choco Nybegynder
13. maj 2003 - 19:58 #4
er du sikker på at din køler kan køle årdenligt for ellers kan det være derfor den bare genstarter lige midt i det hele, og at der godt kan gå nogle timer inden du kan starte op igen.
Avatar billede guppy Nybegynder
14. maj 2003 - 02:06 #5
jeg tror det er køleren for den jeg bliver nødt til at vente lidt til den er kølet ned. hVordan ordner jeg det? jeg har været inde i bios for at se om man kunne kontrollere fanspeed, men fandt ikke rigtigt noget - der er en køler på mit kabinet som jeg ikke har sat til endnu - tror du det vil hjælpe?
er det ikke CPU'en der bliver for varm - ja jeg tlnkte bare at kabinet køreren ikke rigtige ville kontributere med meget luft
Avatar billede guppy Nybegynder
14. maj 2003 - 15:06 #6
jeg har et neon lys i mit kabinet. Disconnectede det og nu ser det ud til at køre...
underligt. Er atx case med 350 volt for lidt til en P4?
Systemet skal lige køre lidt endnu - jeg ved ikke om det er held at den ikke er gået ned endnu, så jeg rapporterer tilbage om et par time
Avatar billede random_act Nybegynder
15. maj 2003 - 11:17 #7
Det er lige lille nok til en P4. En for lav spænding til disken kan også godt gøre det men sådan en fejl plejer at vise sig når det hele laver spind op under opstarten. Hvis du har en gammel 200W til at ligge så smid diskne over på den og smid resten til som normalt. Hvis det køre på den måde er det strømforsyningen.
Avatar billede guppy Nybegynder
13. maj 2011 - 21:19 #8
Wow - glemte at give svar!