Avatar billede muggemand Nybegynder
13. maj 2003 - 02:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lave brugerlogin på hjemmeside!

Jeg vil høre om der nogen der kender et sted hvor man kan få hjælp fra starten til at lave login system til sin hjemme side...

Det jeg skal bruger er først at de skal oprette sig som bruger, der har jeg brug for deres navn, adr, mobil nr, brugernavn, adgangskode og email.

Så skal jeg også have gjort sådan at de kan logge ind med de oplysninger...

Kan jeg finde hjælp på nettet til sådan noget ???
Avatar billede capriole Nybegynder
13. maj 2003 - 02:55 #1
Hvis din hensigt er at lave det med Front Page, har programmet selv en toturial som kan guide dig på vej. Du skal vælge Filer, Ny, Side - og herunder vælge guiden "Brugerregistrering" Du kan så senere lave nye ekstra felter i formularen.

Før du kan gøre det skal du først lave et Nyt websted i roden, altså under samme domæne. Det skal indeholde de sider som skal beskyttes af brugernavn og password. Du skal også huske at siden som folk skal registrere sig på, samt siden hvor de skal logge ind på, skal ligge i roden på dit websted.

Når du har lavet det nye subweb kan du, mens du er online på serveren med FP. definere adgangsbetingelser, ligesom du får en liste over de brugere som har tilmeldt sig. Her kan du altså administrere dine brugere. Find funktionen under fanen "Funktioner"

Du kan kun anvende dette hvis du hoster på en server som har Frontpage Extensions installeret.

Ellers vil jeg anbefale dig at lave noget i asp, da mulighederne er større og du kan hente færdigbyggede forums med brugerregistrering og login o.s.v.
Avatar billede capriole Nybegynder
13. maj 2003 - 03:22 #2
Her er nogle gode sider med FP toturials:
http://www.webworksite.com/fptutorials.shtml
http://www.frontpageportal.com/
http://www.accessfp.net/

Håber du kan bruge noget af det
Avatar billede splatpack Nybegynder
13. maj 2003 - 14:34 #4
i den forbindelse er der også lige den her hvor du kan lave det selv i ASP http://www.tutorial.trier-design.dk/asplogin.asp

Splatpack