Avatar billede sorenmh Nybegynder
12. maj 2003 - 18:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Postfix problemer

Jeg er ved at sætte en postfix server op. Er denne her konfiguration helt hen i vejret?:

main.cf:
command_directory = /usr/sbin
daemon_directory = /usr/libexec/postfix
mail_owner = postfix
default_privs = nobody
myhostname = enellerandenserver.dk
mydomain = enellerandenserver.dk
myorigin = $mydomain
inet_interfaces = all
mydestination = $myhostname, localhost.$mydomain, $mydomain
mynetworks = 192.168.0.0/24, 127.0.0.0/8
relay_domains = $mydestination, /etc/postfix/relay-domains
default_transport = smtp
alias_maps = hash:/etc/postfix/aliases
alias_database = hash:/etc/postfix/aliases
virtual_maps = hash:/etc/postfix/virtual
mail_spool_directory = /var/spool/mail
mailbox_command = /usr/bin/procmail
debug_peer_level = 2
debugger_command =
    PATH=/usr/bin:/usr/X11R6/bin
    xxgdb $daemon_directory/$process_name $process_id & sleep 5
sendmail_path = /usr/sbin/sendmail.postfix
newaliases_path = /usr/bin/newaliases.postfix
mailq_path = /usr/bin/mailq.postfix
setgid_group = postdrop
manpage_directory = /usr/share/man
sample_directory = /usr/share/doc/postfix-1.1.11/samples
readme_directory = /usr/share/doc/postfix-1.1.11/README_FILES

virtual:
enellerandenserver.dk anything
postmaster@enellerandenserver.dk        root
testbruger@enellerandenserver.dk        testbruger

relay-domains:
enellerandenserver.dk

Problemet er at mit system ikke gider at modtage emails som er sendt til mine domæner udefra. Jeg har åbnet for port 25 i firewallen, så det kan heller ikke være det som er problemet. Hvordan ordner jeg dette?

Jeg får heller ikke nogen email tilbage fra postmaster når jeg prøver at sende en email til en af min email adresser på min server via tdc's SMTP server, så det kunne se ud som om at der ikke er noget galt før emailene kommer frem til min server.

Jeg har sat en MX record op på DNS serveren og den skulle da også være fin nok.
Avatar billede sorenmh Nybegynder
12. maj 2003 - 18:36 #1
Det skal lige siges at tingene virker fint nok når jeg sender en email til en af mine egne domæner via min egen SMTP server, så det er KUN de emails udefra der er problemet.
Avatar billede sorenmh Nybegynder
12. maj 2003 - 18:59 #2
Her er resultatet af en postfix check:

postfix/postfix-script: warning: group or other writable: /etc/postfix/./main.cf
postfix/postfix-script: warning: group or other writable: /etc/postfix/./main.cf.bak
postfix/postfix-script: warning: group or other writable: /etc/postfix/./virtual
postfix/postfix-script: warning: /var/spool/postfix/etc/localtime and /etc/localtime differ

Jeg fik vist heller ikke lige sagt at jeg kører en Red Hat 8 distribution.

Her er MX record, som den står på GratisDNS.dk:
enellerandenserver.dk enellerandenserver.dk 10 43200 Nej
Avatar billede sorenmh Nybegynder
12. maj 2003 - 20:27 #3
Jeg har lige tjekket loggen... Burde der ikke stå noget der hvis TDC's SMTP server prøver at levere en email? - Anyway, det gør der ikke...

...Nogen der har nogen idéer?
Avatar billede sorenmh Nybegynder
12. maj 2003 - 20:28 #4
Jeg har prøvet helt at disable min firewall for at se om ikke det løste problemet, men pisset virker stadig ikke, så der er problemet heller ikke gemt.
Avatar billede sorenmh Nybegynder
12. maj 2003 - 21:06 #5
Problemer i min MX record, grundet TDC's lukning af port 25 i ADSL forbindelsen...

Tak for hjælpen alle :) Nå nej...