Avatar billede martinbk Nybegynder
12. maj 2003 - 00:48 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Problem med Apache + mod_ssl + mod_perl + mod_php4

mit problem angår jeg opraderede min ports collection den anden aften, og før hen installerede jeg php support fra /usr/port/lang/php4/
men af en eller anden grund har man valgt at fjerne denne port, mit spørgsmål er så nu hvordan får jeg compilet min apache med nyeste ver af php + gd-lib, mod_ssl, mod_perl og mod_auth, jeg har prøvet at compile /usr/ports/www/mod_php4, men dette giver ikke synderlig meget resultat, kort sagt php virker ikke
Avatar billede dank Nybegynder
12. maj 2003 - 01:14 #1
mod_php4: Har du husket at indsætte

AddType application/x-httpd-php .php
AddType application/x-httpd-php-source .phps

i httpd.conf efter du har installeret?

Benyt apache13-modssl og start den med apachectl startssl så burde det også virke. mod_perl og mod_auth kender jeg ikke noget til, men mon ikke det virker fint at installere fra ports som det sidste?

gd vælges når du installerer mod_php4, men kræver naturligvis du har det installeret :)
Avatar billede martinbk Nybegynder
12. maj 2003 - 01:17 #2
dark jeg har prøvet at installerer mod_php4 ver 4.3.1 men min php er stadig jvf. phpinfo(); ver 4.2.3 som var den dist jeg installerede fra /ports/lang/php4
Avatar billede dank Nybegynder
12. maj 2003 - 01:38 #3
hmmmmm.. jeg ville nok gøre sådan her:

afinstaller i omvendt rækkefølge (først modphp dernæst lang/php4)

Derefter mod_php4 og husk de linier som jeg har skrevet foroven!

Eller endnu bedre

afinstaller (med make deinstall) hele molivitten

modphp4
php
apache

og installer så bagefter i denne rækkefølge

gd-2* (hvis du ikke allerede har den)
apache13-modssl
mod_php4
Avatar billede martinbk Nybegynder
12. maj 2003 - 13:47 #4
jeg fandt delvis selv løsningen og brugte delvis din løsning