Avatar billede larsdall Nybegynder
12. maj 2003 - 00:46 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

grafikkort fryser

Jeg har installeret et Daytona Gforce4 MX440, men kan ikke få det til at virke ordentligt, alle 3D-spil fryser. Hvad kan der være galt, og hvad kan jeg gøre for at få skidtet til at virke?

Spec: Motherboard MS-6340M, AMD Duron Processor 900 Mhz, Nvideadrivere 43.45 installeret, Via Chipset drivere 4.43 installeret.

Tidligere havde jeg et Innovision Gforce3 kort i, der kørte ok, indtil maskinen til sidst begyndte at få problemer med dette og melde systemfejl.

Maskinen er for øjeblikket meget ustabil - kan også finde på at gå ned i andre 2d-programmer.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede casch Nybegynder
12. maj 2003 - 00:47 #1
formater og installer forfra ;)
Avatar billede larsdall Nybegynder
12. maj 2003 - 00:49 #2
Jeg har formateret og startet forfra to gange, den ene gang prøvede jeg at vælge de drivere, som var med kortet. Heller ingen succes.
Avatar billede casch Nybegynder
12. maj 2003 - 00:50 #3
har du kigger efter nogle nye drivers på deres hjemmeside?
Avatar billede casch Nybegynder
12. maj 2003 - 00:52 #4
har du hentet ny direct x?
Avatar billede larsdall Nybegynder
12. maj 2003 - 00:52 #5
Ja, jeg har ringet til firmaet (BJ-Trading) de har rådet mig til at installere de nævnte Nvidea-drivere og Via Chipset drivere.
Avatar billede casch Nybegynder
12. maj 2003 - 00:56 #6
hvilket styresystem bruger du og hvad har du ellers installeret?
Avatar billede foralias Praktikant
12. maj 2003 - 07:38 #7
Jeg er ked af at sige det, men jeg tror ikke dit bundkort kan levere strøm nok til dit grafikkort.
Har du tjekket på bundkort-producentens hjemmeside?
Da de gamle geforce2 kom frem havde jeg samme problem på mit gamle bundkort.
Avatar billede larsdall Nybegynder
12. maj 2003 - 08:40 #8
Jeg har installeret Directx 9, bruger Windows ME, lydkort SoundBlaster Live!, ellers har jeg brænder og kabelmodem installeret.
Avatar billede casch Nybegynder
12. maj 2003 - 09:15 #9
har du både brænder og cd-rom drev i din maskine? hvis ja så kan du prøve at pille det ene fra for at se om det er strømen det er galt med (evt begge hvis de ikke skal bruges i spillet)
Avatar billede larsdall Nybegynder
12. maj 2003 - 23:55 #10
Tak for rådet, men jeg vil nu ikke til at lave totalt om på maskinen for dette grafikkorts skyld.

Jeg har kontaktet forhandleren, som skriver tilbage, at kortet måske ikke dur sammen med mit motherboard.  Eller at der kan være en fejl på kortet. Nu ryger det tilbage, måske kan jeg finde et andet, der dur. Casch og foralias må dele pointene.
Avatar billede spt Nybegynder
12. maj 2003 - 23:55 #11
foralias: jeg har selv det motherboard og kører med et gf 4 ti 4200. Men at bundkortet er elendigt til mange spil skal der ikke herske nogen tvivl om. kt133 har aldrig kørt ordentligt!!