Avatar billede qredee Nybegynder
11. maj 2003 - 19:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PHP Problemer på win^2k

Hej, www.chatx.dk kører på en win^2k server, og jeg har før kørt på en unix server, og nu har jeg smidt hele min side med login/opret system ind på denne win^2k server, men nu virker mit login system ikke, og je fatter hat -> Hvad kan der være galt, sig til hvis i ønsker at se noget source, hvis det er tilfældet, så sig hvilken fil i ønsker source fra -> Tak!
Avatar billede atomizer Nybegynder
11. maj 2003 - 20:21 #1
Hej
Dit problem er versionsforskelle i php.
Man har fundet nogle bugs ved session variabler så derfor er register_globals=0. i php.ini.
Hvis du finder denne linje og retter den til register_globals=1
så burde det virke

//atomizer
Avatar billede qredee Nybegynder
11. maj 2003 - 20:32 #2
Mange tak, skal lige tjekke om det virker -> Der går lige lidt tid før jeg måske kan acceptere dit svar, men fortsat tak :)
Avatar billede qredee Nybegynder
11. maj 2003 - 20:34 #3
Så har jeg testet - og register_globals=0 er allerede sat til register_globals=1

Så det er ikke fejlen!
Avatar billede tipsen Nybegynder
11. maj 2003 - 20:40 #4
Husk lige at indstille register globals til off igen - det er et sikkerhedsissue og indstillingen er i fare for helt at blive fjernet i fremtidige versioner af php, så du kan lige så godt vænne dig til at kode "sikkert"!

register_globals = Off

Afhængig af hvordan du har kodet loginsystem kan det være mange forskellige opsætningsparametre der har indflydelse på dit script - prøv at stille spørgsmålet i php-kategorien i stedet, da det er rimelig php specifikt!
Avatar billede qredee Nybegynder
11. maj 2003 - 20:47 #5
ok, mange tak
Avatar billede qredee Nybegynder
09. juni 2003 - 16:28 #6
Lukket