Avatar billede thomasjessen Nybegynder
06. maj 2003 - 23:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Optage lyd fra CD-afspiller via Mic (audio in) indgang?

Hej
Jeg har det problem at når jeg forsøger at optage lyd fra min cdafspiller på min bærbare computer, så bliver lyden kraftigt forvrænget. Lidt svarende til at sætte en cdafspiller til en phono indgang på en forstærker.

Hvad kan man gøre ved dette? Vil det hjælpe at bruge en discman istedet, da den typisk har en anden form for udgang? eller?

Håber på at kunne få lidt hjælp,

Med venlig hilsen,
Thomas Jessen
Avatar billede thomasjessen Nybegynder
06. maj 2003 - 23:07 #1
Glemte at skrive at lyden er perfekt når jeg tager den fra en microfon - så der er altså hold igennem. Desuden skal det siges at jeg kun har en indgang på min bærbare (Toshiba 1410-604). Tak på forhånd.
Avatar billede doggy82 Praktikant
06. maj 2003 - 23:16 #2
øhh jeg tror ikke helt jeg forstår,
men kan du ikke bare skrue ned fot inputet ?
Avatar billede thomasjessen Nybegynder
06. maj 2003 - 23:29 #3
Jeg kan godt skrue ned for lydstyrke i f.eks. kontrolpanelet, men kvaliteten bliver ikke bedre? Kan det være signaleret fra cdafspilleren? Måske skal jeg bruge min høretelefon udgang på cdafspilleren???? nogen erfaringer
Avatar billede hcma Novice
06. maj 2003 - 23:52 #4
Er det en bærbar cd-afspiller??
Hvis det er, så sæt den til dit stereoanlæg. Forbind så fra line out på stereoanlægget til line in på labtoppen.
Avatar billede doggy82 Praktikant
07. maj 2003 - 00:11 #5
Ja brug høretelefon udgangen
Avatar billede residens Nybegynder
07. maj 2003 - 00:12 #6
Et line-signal er for kraftigt til din mikrofon-indgang og har en anden impedans. Derfor overstyrer din indgang.

Så du bliver nød til at indsætte en "dæmper" mellem dit anlæg eller discman og computerens mikrofon-indgang.
Et par simple modstande kan gøre det; se et par gode bud her:

http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/line_to_mic.html

Hvis du ikke har mod på at kaste dig ud i den slags; kan du prøve en mere fusket måde:
forbind din discman's hovedtlf-udgang til mic indgangen (mini-jack -> mini-jack) og find en passende volumen på din discman's volumen-kontrol.

Held og lykke
Avatar billede doggy82 Praktikant
07. maj 2003 - 00:16 #7
Har du tilsluttet det til mic indgangen ?!?!
*Har* du fjernet "mic-boost" i softwaren ?
Avatar billede residens Nybegynder
07. maj 2003 - 00:50 #8
Som jeg forstod det, var mic-indgang den eneste indgang der fandtes på din bærbare -???-
Avatar billede thomasjessen Nybegynder
07. maj 2003 - 08:03 #9
Mic-indgangen er den eneste jeg har på min labtop. Jeg tror jeg vil prøve løsningen med at forbinde via høretelefon-udgang fra cdafspiller og mic indgang på laptop.