Avatar billede mr.t.man Nybegynder
06. maj 2003 - 10:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken port ??

Hej,

Jeg har en router, der spærrer for adgang til at modtage filer fra andre brugere på icq og msn messenger. Hvilken port benytter disse programmer, så jeg kan åbne den i routeren?

/Thomas K.
Avatar billede vic256 Nybegynder
06. maj 2003 - 10:40 #1
Jeg har fundet denne liste til dig med liste over div. softwares porte, inkl. messenger og ICQ...

http://www.chebucto.ns.ca/~rakerman/port-table.html
Avatar billede xodeus Novice
06. maj 2003 - 10:40 #2
ICQ benytter sig af custom porte! Dvs det bestemmer du helt selv! Dog skal du tænke sådan!1 bruger skal du tildele min 4 porte. fx 1024-1027 både tcp og udp. Dvs har du 10 kontakter du plejer at modtage filer fra så skal du åbne for en portrange på 40 porte tcp og udp. Så kan du gå ind i opsætningen under firewall og fortælle ICQ hvilke porte den skal bruge!
Avatar billede vic256 Nybegynder
06. maj 2003 - 10:42 #3
Indeholder også link til nogle specifikke MS knowledge base artikle vedr. voicechat og filetransfer...
Avatar billede mr.t.man Nybegynder
18. maj 2003 - 20:02 #4
det fik jeg ikke meget ud af :(