Avatar billede iso|code Nybegynder
23. november 2000 - 16:53 Der er 1 kommentar og
4 løsninger

Windows 98 programmering

Jeg skal til at lære at programmere C++ til windows.

Jeg ved man kan bruge Borland C++ Builder, men jeg
vil gerne lære koderne \"bagved\".

Findes der en god side hvor jeg kan lære noget?

Isometric (irc.undernet.org #visual)
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
23. november 2000 - 18:00 #1
Hent Dev-C++ 4 fra http://www.bloodshed.net
Den er gratis og brugervenlig.

På f.eks. http://www.gamecoding.co.uk kan du finde C/C++ tutorials som går fra det simple til det sjove (OpenGL f.eks.), og som netop benytter Dev-C++.
Avatar billede stigc Nybegynder
23. november 2000 - 22:29 #2
Avatar billede jinxed Nybegynder
24. november 2000 - 11:52 #3
Visual C++ fås i en studie version. Den følger gratis med mange bøger.

Den eneste begrænsning jeg fandt da jeg brugte den, er at man ikke kan linke MFC statisk.

Men hvis du selv vil lave vinduer så skal du kigge på win32 API.

Det tager temmeligt lang tid de første gange, men efterhånden som man får lavet sine egne biblioteker tager det kun noget længere tid, og programmmerne er mindre.

Hvis du i VC++ vælger File->New, Projects, Win32 Application, Hello World. Så kan du se de mest grundlæggene api kald.

Jinxed ; ]
Avatar billede jackonlinux Nybegynder
27. november 2000 - 07:51 #4
Kender du DOS programmering i C og C++ oop?

Hvis ikke så lær\' det først
Avatar billede moykal Nybegynder
28. november 2000 - 14:18 #5
DOS programmering i C og C++? Det lyder skægt. Nej - hold dig fra C a la Kernighan og Ritchie og spring alle unoderne over.

Ellers er Visual C++ ganske fint. Det er muligt at du ikke vil kunne linke statisk med MFC, men det lærer du nok at leve uden. Mht. MFC, så drop det. Det er meget fint og godt men utroligt tungt. Anvend ressource-editoren i VC-6 og anvend så WTL (der er en del af Platform SDK\'et (www.msdn.microsoft.com)) i stedet. Kontrollerne hedder og kan det samme. Et 4 MB program bliver nu pludseligt under 100k stort.

Tips\'n\'trix på www.codeguru.com