Avatar billede the_chozen_0ne Nybegynder
05. maj 2003 - 17:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg min egen irc channel?

Jeg har en klan som lige er begyndt at melde sig til diverse turneringer og spille lidt mere aktivt en før. Og når jeg så søger rundt på nettet angående klaner lander jeg hele tiden på spørgsmålet irc channel.

Jeg tænker nå ja så kan jeg vel bare idle i en channel, men efter et stykke tid har jeg så fundet ud af at man godt kan have nogle autotexter, bots og en masse andet spas i den..

men Spørgsmålene lyder altså som følgende:

1. behøver man at købe en irc channel og kan man eje den uden?

2. Hvordan skriver man den der autotext der kommer når man joiner en channel

3. Hvordan får man bots og hvad er der at anbefale..

4. Hvor mange skal man være for at køre en channel

5. hvad der nu skulle være af andre ting i kan finde på..

btw bruger mirc.
Avatar billede popsy Novice
05. maj 2003 - 17:27 #1
Hmm, du skriver såmænd bare /join #detnavndukunnetænkedig og vupti så har du sin egen kanal
Avatar billede popsy Novice
05. maj 2003 - 17:28 #2
Går ud fra det er Quakenet du tænker på, i så fald kan du få den bot som hedder L, til at passe på din kanal når du er væk, samt sørge for at oppe dig, hver gang du går ind på den.

Se www.quakenet.com for mere info om L
Avatar billede popsy Novice
05. maj 2003 - 17:28 #3
Avatar billede popsy Novice
05. maj 2003 - 17:33 #4
Hmm, den autotext som kommer, er din kanals topic, det kan du skrive, efter at have dobbeltklikket i din kanal, øverst i den box der kommer frem.

For at få L botten, skal i være 4 på kanalen i mindst 2 timer før i ansøger. Den der skal være ejer af L, skal være oppet, (have @)i lige så lang tid.
Med hensyn til at få andre bots, så væn dig til at bruge L, før du anskaffer dig andre. Når du kommer så langt, så kig f. eks. på #nordicbots, eller www.nordicbots.dk de har nogle fine bots.

Husk at du skal være authed ved Quakenet, før du overhovedet kan begynde at opspare de 2 timer.

Auth gør du ved at skrive /msg Q HELLO dinemailadresse dinemailadresse

og derefter følge de anvisninger, som står i den mail du får tilsendt.

Svært lige at finde på andre ting, men bare spørg. :)
Avatar billede zeppelin1 Nybegynder
07. november 2003 - 15:22 #5
Lol? Gå i "Commands" så Join Channel.. Så få 5 derind og auth en user på www.quakenet.org og få L bot ind... Ikke svært.