Avatar billede gladmhensk Nybegynder
05. maj 2003 - 16:49 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

HTX eller hvad ??

Jeg var en uge siden oppe og snakke med min skole vejleder.(Går i 8'ende klasse). Jeg fortalte, at jeg havde tænkt på at tage HTX efter 9'ende, men nu er jeg kommet i tvivl, om det virklelig er det jeg vil.
Grunden til al den spekulation jeg har fortiden skyldes, at i nu ca. 2 år har programmør været mit drømme job(det er jo godt at drømme ;). Men hvis jeg nu melder mig ind på HTX og senere finder ud af, at det der IT ikke siger mig så meget mere som det gjorde står jeg lidt i et dillema.

En anden grund til, at jeg mest hælder til HTX er, at jeg af og til i periodeder kan røv kede mig i skolen, da jeg synes det hele bliver lidt for bogligt. Så det jeg mener er, at det ikke så fedt at have valgt Gymnasium og så slæbe mig gennem de 3 år hvor, at jeg røv keder mig.

Så spørgsmålet:

1. Hvis du er igang med Gym. eller HTX hvad har du af erfaringer/oplevelser, som jeg kan bruge ??
2. Hvad laver man på HTX ud over det almindelige skole arbejde ??

Det var vist det....
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
05. maj 2003 - 16:50 #1
Håber i fatter det, ellers så spørg løs...
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
05. maj 2003 - 17:23 #2
hmmm kom med en mail saa kan du se opgaverne... fra 1 g

det er hårdt!!!!!

der er mega meget fysik kemi mat.!!!!

og du skal virkelig gå op i det (fysik kemi mat)

men els okay
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
05. maj 2003 - 17:25 #3
j.lager@smorumnet.dk
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
05. maj 2003 - 17:25 #4
els. msn= klausfo@hotmail

icq: 158788818
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
05. maj 2003 - 17:26 #5
Er det på HTX eller alm. gymnasium ??
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
05. maj 2003 - 17:42 #6
er sendt
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
05. maj 2003 - 17:42 #7
htx
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
05. maj 2003 - 18:04 #8
Har ikke modtaget den, men nok om det... Kan du anbefale at tage HTX ??
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
05. maj 2003 - 18:11 #9
jeg smutter der fra efter 1g men det er pga. en lære...

men ja hvis du vil nåede indenfor det tekniske el nåede med edb så er det htx. jeg vil mener htx er det best gym. af komme på hvad faglighed angår.
Avatar billede splash Nybegynder
05. maj 2003 - 18:13 #10
hvis du mener det seriøst at du vil være programmør, men at du helst ikke vil have med bøger at gøre så tror jeg, ret mig hvis jeg tager fejl, at du er helt afsporet

jeg har spenderet mine 3 år på HTX og mat/fys/kemi er store poster og dette er ud fra hvad jeg kan se meget bogligt.

Det man laver ud over de boglige fag bliver lavet på bekostning af lektier og 2-4 timer mere om ugen end et almindeligt gymnasie?

HTX er helt bestemt anbefalelsesværdig men man skal regne med at det er meget bogligt og at der altså langt fra er så meget praktik som de "reklamerer" med, men den praktik der er er meget lærerig da man som regel ikke er så mange i HTX-klasser

Nu håber jeg ikke at jeg har skræmt dig for HTX er udemærket, og jeg mener selv at have lært en del ved at bruge 3 år på stedet, om ikke andet så får man da en udemærket SU for at komme der    NOT
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
05. maj 2003 - 18:17 #11
Jeg har selv taget HTX, og kan bl.a. sige at i forhold til Gymnasiumet er alle naturfagene langt sværere på HTX. Da jeg gik på HTX, så min klasse nogle a-niveau opgaver af gymnasiumet, og de svarede stort set til lidt over vores b-niveau. Så vil du have en god uddannelse er der for mig at se kun HHX eller HTX. Valget her afhænger jo så lidt af hvad man interesserer sig for.

Jeg læste til datamatiker efter HTX, og havde nogle fordele når det galdt matematik. Tilgengæld have dem som kom fra HHX en fordel når fagene omhandlende økonomi og lignede.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
05. maj 2003 - 22:06 #12
HTX er i forhold til det almene gymnasium mere praktisk, det er mere specialiseret. Dette var 2 grunde for mig til at tage HTX. Jeg gik der i 3 år, og lektietrykket er stort det er sikkert, men hvis man sørger for at følge med er det ikke noget problem med dette...

Fordelen ved HTX (synes jeg) er at det giver mere praktisk erfaring, samt det giver større muligheder for job som fx. ingeniør, byggetekniker mm.
Hvis man vælger IT på 3. år giver det gode kvalifikationer inde for IT...

Man bliver samtidig god til gruppearbejde..!
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
05. maj 2003 - 22:14 #13
skal man også læg svar ind...hmmm fair nok håber du kunne bruge de opgaver til lidt
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
06. maj 2003 - 15:44 #14
Så fik jeg et indtryk af hvad HTX er...

Deler point ud i aften, så folk stadigvæk har en chance....