Avatar billede suicide Nybegynder
02. maj 2003 - 23:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bounce mail

Jeg bruger mail() til udsendelse af nyhedsmail. Bounce mails kommer dog ikke tilbage til afsenderen, men bliver derimod sendt tilbage til www-data brugeren. Kan det lade sig gøre at afsender adressen får alle bounce mails ??
Avatar billede roenving Novice
03. maj 2003 - 00:03 #1
Hej,

I smtp-mail-standarden findes et felt (principal), som angiver hvem ophavsmanden er, så kan du ikke sætte det felt på?

Det skulle i de fleste systemer (ifølge standarden) resultere i at sender-feltet (som ofte sættes af serveren) ikke opfattes som ophavsmand, men som redirecter eller noget.

Jeg har arbejdet en del i Lotus Notes -- det var en standard-ting, man fik lært: Sæt et Principal-felt.

hth
jes
Avatar billede tipsen Nybegynder
03. maj 2003 - 00:37 #2
Du kan evt. sætte headeren "From: din@mail.dk" som ekstra argument i mail() kaldet - det løser muligvis problemet!
Avatar billede suicide Nybegynder
04. juli 2003 - 10:43 #3
Ingen held...
Avatar billede tipsen Nybegynder
04. juli 2003 - 12:54 #4
Det er ikke spørgsmål om held...
Avatar billede tipsen Nybegynder
04. juli 2003 - 12:55 #5
Hvis du en anden gang har interesse i at få besvaret dit spørgsmål kan jeg anbefale at fortælle hvad du har prøvet, hvilke resultater det gav og hvilken kode du har - også som opfølgning til de indkomne svar og kommentarer.
Avatar billede roenving Novice
04. juli 2003 - 13:46 #6
Ellers er det selvmord ( ,-) at søge svar på sine spm, for hvem gider indgå i en diskussion, som måske kan tage et ordentligt stykke af ens tid, hvis man kan forvente, at spørgeren bare ignorerer som her eller, som andre steder, tager en stump af koden og stiller den anderledes op og så tager sine points tilbage *-)

grrr -- men glimtet i øjet er der stadig ;O)