Avatar billede tangveje Nybegynder
01. maj 2003 - 16:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på

Hej, sidder her og kæmper med postgreSQL, installeret sammen med RedHat 9. Når jeg prøver at logge på med postgres brugeren (i phppgadmin), får jeg bare at vide at brugernavnet eller kodeordet er ugyldigt.

postmaster er startet og kører fint. Jeg har ændret pg_hba.conf midlertidigt og sat alle sammen til 'trust'

Jeg søgte på google for at finde lidt hjælp til at ændre kodeordet for postgres brugeren, og fandt en enkelt side. Desværre stod der at jeg skulle starte pgaccess, men det giver blot en "command not found", hvilket jo ikke hjælper mig meget videre. (jeg er selvfølgelig logget ind som root mens jeg roder med alt dette)

Jeg forsøgte mig så med psql kommandoen og denne gang SQL

ALTER USER postgres PASSWORD 'mit nye kodeord' ;

Da det var det eneste jeg lige kunne finde på. Men der sker intet, ingen fejlmeldinger, det eneste den skriver er 'ALTER USER' og jeg kan stadig ikke logge ind.

Derfor : Nogen her der kender en løsning, eller noget andet der kan få mig videre herfra? Skal lige siges at jeg ikke er den helt store postgresql-guru, så ikke alt for mange tekniske forklaringer vel :o)
Avatar billede tangveje Nybegynder
01. maj 2003 - 17:33 #1
Har lige prøvet at oprette en ny bruger, og den påstår at brugeren er oprettet, men jeg kan ikke logge ind med den.
Avatar billede tangveje Nybegynder
03. maj 2003 - 18:26 #2
Ikke nogen gode ideer, er ved at være lidt surt ikke at kunne få det til at køre :(
Avatar billede tangveje Nybegynder
04. maj 2003 - 18:11 #3
Lukker