Avatar billede ttc Nybegynder
30. april 2003 - 10:33 Der er 26 kommentarer og
3 løsninger

cisco 677

hej Alle

har et dumt problem. har fået nat flere porte i min router og nu kan jeg sgu ikke fjerne dem igen.

når jeg skriver følgene

set nat entry delete 10.x.x.x 8000-8100 0.0.0.0 8000-8100 tcp.

skriver den bare at porten er forkert.

jeg har oxo prøvet med.

set nat entry delete inside 10.x.x.x

derefter siger den at den har slettede alle, men når jeg så har lavet en write og reboot. er de der igen.

nogle forslag til hvad jeg skal gøre.

/ttc
Avatar billede maniacdog Nybegynder
30. april 2003 - 13:48 #1
Jeg mener at det står beskrevet her:
http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml
Avatar billede maniacdog Nybegynder
30. april 2003 - 13:49 #2
Avatar billede ttc Nybegynder
02. maj 2003 - 08:38 #3
hmmm. har læst det men er ikke glad for at skulle starte helt fra bunden.

vis jeg kan vil jeg helst finde en løsning der ikke kraver at jeg skal slette alt.

/ttc
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. maj 2003 - 08:40 #4
Der findes ingen løsning... du skal slette din router helt og starte forfra... Dette skal du huske at gøre med et Konsol kabel...
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. maj 2003 - 08:45 #5
Avatar billede ttc Nybegynder
02. maj 2003 - 09:54 #6
mcgoat >> afvise lige dit svar i første om gang. men vis jeg ikke finder noget svar jeg kan bruge kommer du til at dele med maniacdog.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. maj 2003 - 13:34 #7
Der findes ingen måde.. har forhørt mig hos cybercity.. og jeg er selv IT-konsulent... og der er ingen måde at komme ud over det på... Men det tager jo også kun lige 3 min så er du på igen....
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. maj 2003 - 13:35 #8
kan også prøve med Set Nat Entry Del All.... men det vil heller ikke virke
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
02. maj 2003 - 23:01 #9
jeg er ikke sikker, men mener at have hørt at det hjælper at opgradere routerens CBOS styresystem.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
02. maj 2003 - 23:04 #10
jeg er ret overbevist på 1 ting

og det er at du har taster lidt forkert

Set nat delete 10.0.0.2 8000 212.242.xxx.xxx 8000

forklaring

du laver jo ikke en entry men en delete derfor skal entry ikke med
jeg kan ikke lave port forwardning af flere porte på en gang og jeg tror heller ikke du kan derfor er der kun den slaviske gang

Set nat delete 10.0.0.2 8000 212.242.xxx.xxx 8000
Set nat delete 10.0.0.2 8001 212.242.xxx.xxx 8001

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
02. maj 2003 - 23:07 #11
sorry du skal selvfølgelig have entry med det er mig der fucker rundt men se lige om ikke at disse linier virker

Set nat entry delete 10.0.0.2 8000 212.242.xxx.xxx 8000 tcp
Set nat entry delete 10.0.0.2 8001 212.242.xxx.xxx 8001 tcp

MC
Avatar billede ttc Nybegynder
03. maj 2003 - 10:32 #12
MC.Lucifer >> jeg må godt nok sige at jeg har ikke prøvet at slette dem ene efter ene. det kunne være jeg skulle prøve.

Azzer>> det hjælper ikke at opdatere cbos.

mcgoat>> arbejder selv inden for IT området. så det at du er IT-konsulent, betyyder ikke at du ved mere end som mange ander.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
03. maj 2003 - 11:43 #13
prøv at slette dem one by one det kan jeg nemlig sagtens

MC
Avatar billede ttc Nybegynder
03. maj 2003 - 12:14 #14
Mc.Lucifer >> det har jeg lige prøvet. men det virkede heller ikke
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
03. maj 2003 - 12:29 #15
ok, Kigger undrende på skærmen

og du er i Enable mode ikke sandt

Prøv denne her

SH Nat
så finder du den exackte linie du vil have slettet

og skriver den nøjagtigt af

Set nat entry delete IP Port Ip Port Protokold

MC
Avatar billede ttc Nybegynder
03. maj 2003 - 12:43 #16
Mc.lucifer>> det har jeg prøvet. og det virker ikke vis jeg hat nat
sådan her set nat entry 10.x.x.x 5900-5920 x.x.x.x 5900-5920 tcp.
det er som hvad mcgoat siger det kan ikke lade sig gøre ved de normale commandoer

havde håbet at der var nogle der måske kendte en anden vej jeg kunne gå uden at skulle slette alt.

/ttc
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
03. maj 2003 - 12:45 #17
Jeg vil stadig holde fuldt og fast på at det kan lade sig gøre at slette forskellige nat´s i en cisco 677 routere.

Du skal bare gøre det en af gangen jeg VED at jeg har gjort det

MC
Avatar billede ttc Nybegynder
03. maj 2003 - 13:20 #18
Mc.lucifer>> jeg tror dig gerne. den vil bare ikke gøre det vis jeg nat som jeg skreve i mit sidste svar. hvade jeg nat kun en port kan jeg godt slette den igen det er ikke noget problem.

/TTC
Avatar billede mcgoat Nybegynder
05. maj 2003 - 13:34 #19
Vil ikke virke... ellers ring til din ISP, de vil sige præcis det samme...
Avatar billede mcgoat Nybegynder
05. maj 2003 - 19:43 #20
Hvis man f.eks har lavet en:
Set nat entry add 10.0.0.3 21 212.242.242.20 21 tcp
Den kan man godt slette..
Men hvis man har gjort:
Set nat entry add 10.0.0.3 4000-5000 212.242.242.20 4000-5000 tcp.. så går der gnu i routeren og man kan ikke slette den manuelt igen, har dog hørt man kan det med den nyeste BIOS, men som du står nu bliver du nødt til at lave en manuel reset... Og prøv at tænke på hvor mange gange du kunne have nået det istedet for at vi skal sidde her og diskutere det :o)
Avatar billede ttc Nybegynder
05. maj 2003 - 20:53 #21
Mcgoat>> det er ikke forde jeg skal lyde sur eller noget. men jeg viste godt at jeg sikket var nød til at lave en manuel reset, hvilke jeg nu oxo har gjort.

men du som arbjeder med IT. skulle da vide at man ikke altid skal til takke hvad man finder i første omgang og at det nogle gang kan betale sig at lede lidt længer efter en løsning.
Avatar billede geddeth Nybegynder
06. maj 2003 - 01:32 #22
Jeg har selv samme problem med min 677 og det hjælper IKKE med den nyeste CBOS upgrade til routeren.
Som mcgoat skriver, så er det to forskellige ting; har man addet en range, kan det ikke lade sig gøre at slette den igen med den almindelige 'set nat entry delete'-kommando.
Jeg kender ikke en nem løsning, men jeg nægter at tro, at Cisco ikke er opmærksomme på problemet, så måske er en STFW på sin plads her.

/geddeth
Avatar billede ttc Nybegynder
06. maj 2003 - 07:58 #23
Gedeth >> godt at høre at jeg ikke er det enste fjorls der tror på at der må være en løsning på problemmet
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
06. maj 2003 - 11:18 #24
Jeg har lige slået op i CBOS manualen og der fremgår det at det gøres på måden du selv beskriver (som jeg også selv har haft problemer med).

ifølge manualen skulle "all" slette alle nat-entries, så dette er måske en mulihed?

"set nat entry delete all"
Avatar billede ttc Nybegynder
06. maj 2003 - 15:18 #25
azzer>> har selv være i manualen. og jeg har dog oxo prøvet det du forslår. der er dog 2 problemmer
1) du sletter alle også dem du gerne vil beholde, og kan derfor starte helt for fra.
2) den sletter dog ikke de nat's som bestod af område af port.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. maj 2003 - 09:28 #26
ttc:

Så ser jeg ikke andre muligheder end at du resetter routeren helt. :/
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. august 2003 - 10:58 #27
Accepterer du???
Avatar billede goldfinger Nybegynder
09. november 2004 - 23:09 #28
I GOT IT!!!

tænkte nok det kunne lade sig gøre... den her post er godt nok et år gammel, men jeg havde samme problem, så her er svaret hvis i løber ind i det igen :

set nat entry delete 10.x.x.x 8000 0.0.0.0 8000 tcp
set nat entry delete 10.x.x.x 8100 0.0.0.0 8100 tcp
thats it... slet først den første, dernæst den sidste, lav en 'show nat' og voila :-D

PS hvis dette er blevet løst for siden d. 06/08-2003 så send bare et smil til mig ;-)
Avatar billede goldfinger Nybegynder
09. november 2004 - 23:12 #29
versionen var 2.4.6 forresten...