Avatar billede thomasjessen Nybegynder
29. april 2003 - 13:34 Der er 3 kommentarer

Sorte bjælker ved DVD backup

Hej
Er der nogen som kan fortælle hvorfor de sorte kanter i film med formatet 2:35 bliver for tykke? Jeg spørger ikke efter links eller henvisninger, men erfaringer fra andre brugere. Hvad kan man gøre ved?

Med venlig hilsen og håb om hjælp,
Thomas Jessen
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2003 - 13:50 #1
Kunne du ikke bruge de links, jeg gav dig i sidste spørgsmål ???? ( http://www.eksperten.dk/spm/345324 )

Hvis du er helt sikker på at du har sat din aspect ratio rigtig (Det går jeg ud fra du har, når du bruger GordianKnot), så skal du bruge crop funktionen, hvis du stadig synes at de "sorte bjælker" er for tykke.

Crop er løsningen på dit problem.....
Avatar billede thomasjessen Nybegynder
29. april 2003 - 14:18 #2
Hej Phatlasse
Jeg har prøvet at bruge cropløsningen men det hjælper ikke :0( Har prøvet at bruge autocrop, smart crop osv. men intet hjælper. Formatet bliver ikke ødelagt og min aspect ratio = 0% - men de sorte kanter er stadig en del tykkere end på dvd'en?????
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2003 - 14:28 #3
Jeg synes nu heller ikke crop funktionen er så go' i GordianKnot - men det burde kunne lade sige gøre at "croppe" den manualt, og så se et preview af det.
Jeg sider desværre på mit arbejde, og kan ikke engang prøve det af.
Men eller vil jeg mene at du burde prøve ViretualDub - www.virtualdub.org
Det er et genialt program til video redigering, og det har også en go' crop funktion.
Her er et kort eksempel: http://www.doom9.org/vdub_resize.htm