Avatar billede lynet Nybegynder
28. april 2003 - 11:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

dvd+r / ps2

Hey guys.
Har fået mig en dvd300i i min nye arbejdsmaskine.
Da det er en dvd+r brænder ville jeg lige høre om det er muligt for min moddede ps2 at læse dvd+r skiver.
Har prøvet med en enkelt backup, men virker ikke som om den kan læse den..???

altså for at opsummere:

kan en ps2 læse dvd+r ???
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. april 2003 - 12:51 #1
Du kan læse mere her: http://www.plextor.com/english/support/faqs/G00015.htm

Det afhænger af mærket på din DVD, og hvis det er en nyere model.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. april 2003 - 12:51 #2
DVD- afspiller = DVD

/per
Avatar billede lynet Nybegynder
28. april 2003 - 12:59 #3
kan ikke få et ja/nej fra den side...

har dog selv søgt en del nu, og er kommet frem til at ps2 v3-7 kan alle afspille dvd+r

dette har jeg fundet ud af ved at søge igennem en masse forummer.
tror problemet er at de dvd+r skiver jeg købte egentlig var RW, og derfor mindre chance for kompatibilitet.
Avatar billede lynet Nybegynder
28. april 2003 - 13:00 #4
men vil self stadig meget gerne høre svar fra folk der SELV har prøvet det, og kan garantere osv.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. april 2003 - 13:19 #5
DVD+RW og DVD-RW anvendes også kun til backup af data.
Hvis du skal brænde film, så anbefales det at anvende DVD-R skiver.

/per
Avatar billede lynet Nybegynder
28. april 2003 - 13:27 #6
hmm, jeg skriver jo netop at jeg har DVD+R
Avatar billede lynet Nybegynder
28. april 2003 - 13:35 #7
plus jeg skal heller ikke brænde film men ps2..... det som jeg startede med at spørge om :p :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. april 2003 - 15:08 #8
Du vil åbenbart ikke have nogle gode råd, siden du rækker tunge!

Måske er det fordi du anvende nogle dårlige DVD skiver.

/per
Avatar billede lynet Nybegynder
28. april 2003 - 16:14 #9
jo vil jeg meget gerne, syntes bare du er lidt hurtig på aftrækkeren og egentlig ikke rigtig prøver at svare på det spørgsmål jeg stiller.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. april 2003 - 17:25 #10
Ok! Men her er der måske en løsning: http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/32225

/per
Avatar billede lynet Nybegynder
29. april 2003 - 11:24 #11
jepper, kiggede på linket, og var ude og købe en verbatim dvd+r 4x skive i går i elgiganten for 49,- (dyyyrrrt:)

det virkede perfekt uden problemer, brændte en hel skive på 12 min, og smækkede den i ps2én. virkede perfekto.

smid et svar, så får du pointos... tak for hjælpen :D
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. april 2003 - 12:43 #12
Velbekomme! ;-)

/per