Avatar billede thenegro Nybegynder
24. april 2003 - 18:31 Der er 9 kommentarer

Edvard Munch citat

Nogen der kender den danske eller norsker version af hans sætning :

We want more than a mere photograph of nature. We do not want to paint pretty pictures to be hung on drawing-room walls. We want to create, or at least lay the foundations of an art that gives something to humanity. An art that arrests and engages. An art created of ones innermost heart.

På forhånd tak.... :D
Avatar billede ffn Nybegynder
24. april 2003 - 18:41 #1
blev han egentlig ikke stavet med w?
Avatar billede thenegro Nybegynder
24. april 2003 - 18:46 #2
Jooo... Men i Norge hed han Edvard Munch... eller det går jeg ud fra.. Det hedder ihvertfald Edvard Munch Museet.... :D
Avatar billede ffn Nybegynder
24. april 2003 - 18:51 #3
Jeg har søgt nette bravt, men kan ikke lige finde det....

Så alternativt kan jeg oversætte det, men jeg går udfra at det er originalen du vil have....
Avatar billede hutchicutt Nybegynder
25. april 2003 - 12:20 #4
Hm. Søger.... Indtil videre - kan denne bruges? :-)

"Far mente alltid at latter var den beste medisin, jeg tipper det var derfor flere av oss døde i tuberkulose." (Edvard Munch)
Avatar billede lrd Nybegynder
25. april 2003 - 12:23 #5
Måske har du allerede kikket disse siden gennem men her er de

http://www.google.com/search?q=Citat+fra+Edvard+Munch+&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&lr=
Avatar billede lrd Nybegynder
25. april 2003 - 13:25 #6
Lur lige dine spørgsmål hvis du er rar for du har ret mange fra 2002 der ikke af afsluttet :)) Nok bare en forglemmelse
Avatar billede lrd Nybegynder
06. maj 2003 - 13:51 #7
Anmeldt
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. maj 2003 - 15:27 #8
Avatar billede lrd Nybegynder
06. maj 2003 - 15:28 #9
Okay tak eageleye :-)