Avatar billede sunero Nybegynder
23. april 2003 - 08:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af Cisco PIX 501

Er der nogen der ved hvordan man opdatere denne firewall og er der problemer med dette ?
Avatar billede kelmek Nybegynder
23. april 2003 - 08:42 #1
Hej

Hvis du skal opdatere den, skal du først have fat i en ny version af cisco's secure sofware, det ligger i en .bin fil, som du kan hente på cisco's hjemmeside, eller få af din forhandler.

Så connecter du bare til firewallen med enten konsolkabel eller telnet, og overfører filen fra din tftp server (cisco har en gratis du kan hente)

Så ja, hvis man ikke har prøvet det før, er det lidt bøvlet.
Avatar billede sunero Nybegynder
23. april 2003 - 09:04 #2
Har du et link til bin filen og tftp serveren ? og er der noget man skal være opmærksom på. F.eks. mht. opsætningen af firewall'en.
Avatar billede sunero Nybegynder
23. april 2003 - 09:05 #3
Har lige afsat lidt flere points :-)
Avatar billede kelmek Nybegynder
23. april 2003 - 09:08 #4
Jeg er ikke sikker på at du kan hente filerne, uden at have et login til cisco's website - hvis du ikke har det, skal du have fat i din leverandør. og få ham til at sende /linke til det.

Selve konfigurationen af pix'en bliver ikke ændret, når du opgraderer til en ny software version - med mindre du bruger nogle kommandoer, som ikke er med i den nye release.

Hvorfor vil du egenlig opdatere den?
Avatar billede sunero Nybegynder
23. april 2003 - 09:14 #5
Jeg ved ikke ret meget om det. Men jeg vil da tro at en nyere version giver bedre sikkerhed.
Avatar billede kelmek Nybegynder
23. april 2003 - 09:22 #6
Tak tak

Det kan der selvfølgelig være noget om, men i mange tilfælde udgiver cisco nyt software, for at tilføje nye funktioner.

Hvis du aldrig har arbejdet med cisco produkter før, skal du være meget påpasselig inden du begyder at rode alt for meget rundt - du kan evt. alliere dig med en der ved noget om det, så du er sikker på at du får taget en backup af din konfig + software inden du begynder at 'pille'
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
23. april 2003 - 10:04 #7
Bare lige som sidebemærkning så handler det ikke altid om at have den nyeste software. Sikkerheden er ikke nødvendigvis bedre, da cisco ligesom alle andre tiltider laver noget lort :-9