Avatar billede coders Nybegynder
22. april 2003 - 10:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

er det farligt at chatte ?

er det farligt at chatte og hvordan sikre man sig ???
Avatar billede coders Nybegynder
22. april 2003 - 10:46 #1
Jeg er virkelig ude i problemer med at have givet min adresse bort til en...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
22. april 2003 - 10:47 #2
tænker du på virusangreb??

hvis ja, så er det jo altid en god ide med et et godt anti-virus program, og en god firewall
Avatar billede geforce3 Praktikant
22. april 2003 - 10:47 #3
Hvordan vil du sikre dig? Sådan at man ikke kan komme ind på siderne, eller ikke kan skrive på dem? Og du sikrer dig bedst ved at hive netkablet ud:)
Avatar billede nizax Nybegynder
22. april 2003 - 10:48 #4
Jeg vil ikke sige det er farligt at chatte, men skal selvfølgelig ikke give sin addresse eller telefon nummer så dem man snakker med kan opsøge en.

Hvis du vil chatte på en sikker måde vil det være en ide at bruge MSN eller ICQ. det er nogle programmer som er meget nemme at bruge, og du bestemmer selv hvilke personer du vil snakke med. Så kan du undgå alle de perverse typer, og kun snakke med vennerne.

Håber det var det du søgte.
Avatar billede nizax Nybegynder
22. april 2003 - 10:48 #5
Jeg vil ikke sige det er farligt at chatte, men skal selvfølgelig ikke give sin addresse eller telefon nummer så dem man snakker med kan opsøge en.

Hvis du vil chatte på en sikker måde vil det være en ide at bruge MSN eller ICQ. det er nogle programmer som er meget nemme at bruge, og du bestemmer selv hvilke personer du vil snakke med. Så kan du undgå alle de perverse typer, og kun snakke med vennerne.

Håber det var det du søgte.
Avatar billede nizax Nybegynder
22. april 2003 - 10:48 #6
Glemte at skrive som svar... :-)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
22. april 2003 - 10:49 #7
ja, det er jo så den slags man skal være påpasselig med, du kan så kun håbe på at vedkommende ikke agter at misbruge dine informationer
Avatar billede coders Nybegynder
22. april 2003 - 10:49 #8
takker nizax dvs. bruge sin sunde fornuft ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
22. april 2003 - 10:50 #9
sund fornuft bør altid råde når man frekventerer internettet, der er jo masser, der i ond vilje, søger alle mulige email og web adresser
Avatar billede nizax Nybegynder
22. april 2003 - 10:50 #10
jep, tænk dig om inden du begiver dig ud på nette, man kan nemt fare vildt!
Avatar billede coders Nybegynder
22. april 2003 - 10:51 #11
takker for disse råd...
Avatar billede coolstar Nybegynder
22. april 2003 - 10:52 #12
he he chatte er sku sjovt nok så længe man ikke går vidre end at det er en leg...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
22. april 2003 - 10:56 #13
der er bare mange der lever i en helt egen verden når de chatter, og får en slags afhængihedsforhold til det, og der med har svært ved at få virkelige liv adskildt fra cyberlivet
Avatar billede vic256 Nybegynder
22. april 2003 - 10:56 #14
Din adresse?? Hmm... Om det er farligt?? Mener du om der er fare for din PC, eller fare for at onde mennesker opsøger dig??

Det er da helt sikkert at man skal passe på hvilke oplysninger man giver bort, især hvis man ikke ønsker at nogle senere opsøger een uden for nettet... Man skal desuden have en sund og fornuftig skepsis over for de oplysninger du får... Enhver kan jo udgive sig for at være hvad som helst... En stor, muskuløs rocker kan udgive sig for at være en 18 årig tøs, en spinkel lille blegfis kan udgive sig for at være en stor solbrun fyr .. Forestil dig et reallife møde mellem de to ... Hehe...

Nå, men er din PC du er bekymret for, er det ikke farligere end at surfe på www... Du skal blot ikke godkende evt filoverførsler til dig .. Disse kan indeholde vira, trojansk software og spyware... Igen, det er din sunde fornuft der skal råde..

Er du ikke så gammel, så UNDLAD at NOGENSINDE at opgive dit fulde navn (Med mindre det er et MEGET almindeligt navn) og ALDRIG skriv din bopæls adresse!

Bare mine tanker...