Avatar billede loves Nybegynder
21. april 2003 - 20:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

formular opdatering

Jeg har en formular med diverse tekstbokse og kombinationsbokse... Problemet er at jeg har en tekstboks(TB3) der skal opdateres i henhold til indholdet i 2 tekstbokse(TB1 og TB2).. Forespørgslen er simpel nok, men hvilken macre/kode skal jeg benytte for at opdatere indholdet i TB3(der så i øvrigt ikke skal tage andet input) når jeg går ud af TB2 Håber i forstår... bruger går altså i TB1 og vælger en værdi fra dropdown videre til TB2 og vælger igen og når det er valgt skal TB3 opdateres i henhold til det valgte i TB1+2 ??
21. april 2003 - 20:42 #1
0 point?
Avatar billede henrik13 Nybegynder
21. april 2003 - 21:02 #2
Me.reqvery
Avatar billede henrik13 Nybegynder
21. april 2003 - 21:06 #3
Me.TB3.Requery
osv for samtlige felter.
Avatar billede loves Nybegynder
21. april 2003 - 21:07 #4
Det løser desværre ikke problemet.. Måske skulle jeg have spurgt på en anden måde.. hvordan får man overhovedet vist en post i en tekstboks på baggrund af en forespørgsel.. Det er nok der problemet ligger og altså ikke i selve opdateringen..
Avatar billede henrik13 Nybegynder
21. april 2003 - 21:12 #5
De skal selfølgelig opdateres i den rigtige rækkefølge , hvis de er afhængi af hinanden. Ex:
tb1 for fførst og derefter tb3 og tb2:
Me.TB1.Requery
Me.TB3.Requery
Me.TB2.Requery
Vh Henrik
Avatar billede henrik13 Nybegynder
21. april 2003 - 21:12 #6
Så luk og opret nyt.
Avatar billede loves Nybegynder
21. april 2003 - 21:33 #7
tak for hjælpen..
Avatar billede henrik13 Nybegynder
21. april 2003 - 22:00 #8
Tak for poient. Var det opdateringen  eller forespøtgslen.
Vh Henrik
Avatar billede henrik13 Nybegynder
21. april 2003 - 22:02 #9
forespøtgslen = forespørgslen.
Avatar billede loves Nybegynder
21. april 2003 - 22:06 #10
det er faktisk ikke helt løst endnu.. :( Hvordan viser man værdier fra en forespørgsel i en tekstboks? (nu er der jo godt nok ikke point længere) den er ikke vild med det! det er selvølgelig heller ikke normalt kan man sigee.. da der somregel vil være flere værdier, som jo så ville kræve en underformular.. men det her drejer sig om en værdi og det kunne være pænest med en tekstboks!! er det overhovedet muligt?
Avatar billede loves Nybegynder
21. april 2003 - 22:12 #11
Nå, har lige selv løst det.. Lavede det om til en liste!! så kan man angive værdi= tabel/forespørgsel.. som var det jeg ville med tekstboksen.. men en tekstboks er og bliver altså ubundet!!! opdateringen er ikke et problem.. tak for inspirationen.. Nu ved jeg godt det ikke er et chatroom, men er du udvikler eller bare lidt hygge-databasemand som mig?