Avatar billede 4b4dk Nybegynder
21. april 2003 - 20:06 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP!!! restoring af system

Da jeg har kom hjem fra min påske ferie.. vil min spand ikke starte op. Mit c og e drev, som er samme disk med en partition.. havde pludselig intet indhold. alt var væk. Dvs alt var væk fra C: men der var stadig et par mapper på E: tilbage.

Jeg har nu fået windows installeret igen.. og C: fejler intet!

Her er mit problem!

Mit E: (som jeg kunne finde filer i, i dos inden jeg installerede windows, siger nu at den ikke er formateret.. og jeg kan ikke få fat på de filer som ligger der(som jeg skal bruge!!).

Endnu vigtigere .. alt mit arbejde som lagde på c: er nu blevet smidt ned i en masse .chk filer. Kan de restores????

Da dette faktisk er MEGET seriøst for mig, gir jeg også point derefter!
Avatar billede double-g Juniormester
21. april 2003 - 20:12 #1
Avatar billede double-g Juniormester
21. april 2003 - 20:16 #2
du kan forsøge at finer filerne på den "formaterede" harddisk med

http://www.pcinspector.de/file_recovery/DK/welcome.htm

Den er freeware

ellers er der GetDataBack som kan finde næsten hvad som helst, men som er lidt pebret

http://www.runtime.org/gdb.htm

du kan dog downloade en trial
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
21. april 2003 - 20:40 #3
Jeg prøver den file rec. util.

Mth .chk.. de virker ikke med alle filtyper kan jeg se.. OG .. hvordan mth. mapper?? (har 1 gb. 8000 filer der skal "laves om")
Avatar billede double-g Juniormester
21. april 2003 - 20:49 #4
med UNchk kan du selv tilføje filtyper

Can add more file types? Yes, just drag a good file and drop it on the program (only applies if that file type has a standard header).

og du kan ikke gøre det mappevis. *.chk filer er filfragmenter som Windows ikke aner hvor hører til, så de ligger i en stor pærevælling. Og du skal *ikke* regne med at redde alle dine originale filer.
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
21. april 2003 - 20:53 #5
øvs.. det er ALT mit webdesign arbejde.. men OK.. så længe jeg kan få restored alle mine .cpt filer går det nok! :)
Avatar billede double-g Juniormester
21. april 2003 - 20:57 #6
Du kan vel bare indlæse din backup ...
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
21. april 2003 - 21:07 #7
double: backup.. ja hurra.. ingen !!

Nogen som ligger inde med LOST & FOUND ? .. freeware versionen. Har fået at vide den kan rette mit system!
Avatar billede double-g Juniormester
21. april 2003 - 21:10 #8
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
21. april 2003 - 21:35 #9
jeg har ingen a: drev ! :/
Avatar billede double-g Juniormester
21. april 2003 - 21:39 #10
Personligt har jeg heller ikke den helt store fidus til Lost&Found.
Avatar billede double-g Juniormester
21. april 2003 - 21:42 #11
men nu har jeg heller ikke brugt FAT/FAT32 i flere år. Der kunne evt. være en sammenhæng :-)
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
21. april 2003 - 23:24 #12
underligt.. drevet virker fint i dos.. men ikke i windows.. hvor den siger den ikke er formateret !
Avatar billede double-g Juniormester
22. april 2003 - 22:32 #13
jamen hvis bare du kan kopiere filerne i DOS så er der jo ingen ko på isen.
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
22. april 2003 - 23:01 #14
jow.. da jeg ikke har et drev med plads nok til den mængde data..