Avatar billede kiwi Nybegynder
20. april 2003 - 22:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hyperlinks vender tilbage

Hej eksperter,

Mit OS er Win2000 og min browser er IE 6.0 med SP1. Mit spørgsmål handler om mappen "hyperlinks" i foretrukne. Selom jeg flere gange har slettet denne mappe, så bliver den ved med at vende tilbage. Hvad bruges denne mappe egentlig til, og hvordan får man fjernet mappen permanent?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. april 2003 - 22:47 #1
Hej kiwi !
Så vidt jeg ved kan mappen ikke fjernes (den vender som du selv har set tilbage)
Men hvorfor vil du ha' den fjernet ? - du kan jo bare fylde nogle flere links i den. Hvis du ikke kan li' dens navn, kan du omdøbe den. En ting er sikkert - den gør ingen skade og fylder intet. :o)
Avatar billede htm Nybegynder
20. april 2003 - 22:47 #2
Denne mappe bruges til at danne værktøjslinien hyperlinks i din internet explorer. Hvis du ikke ønsker denne kan du fjerne den i registrerings databasen

http://www.winguides.com/registry/display.php/550/
Avatar billede bredker Nybegynder
20. april 2003 - 22:47 #3
c/vindows/foretrukne
prøv at slætte den her
Avatar billede bredker Nybegynder
20. april 2003 - 22:48 #4
jeg har ingen problemer med at fjerne den
Avatar billede htm Nybegynder
20. april 2003 - 22:50 #5
bredker>> Da det er en sysmtem mappe, vil den vende tilbage næste gang internet explorer bliver startet, eller før.

Du bliver nødt til at ændre navnet på LinksFolderName i registreringsdatabasen til ingenting, før den bliver væk :-)

(Kunne desuden tyde på at du har windows9x??)
Avatar billede bredker Nybegynder
20. april 2003 - 22:52 #6
det var sjovt , den er ikke vendt tilbage ved mig  og jeg køre win 2000
Avatar billede kiwi Nybegynder
20. april 2003 - 22:54 #7
victor-1: Du har selvfølgelig ret. Mappen fylder ikke meget og gør sikkert ingen skade. Jeg har blot været en smule træt af hele tiden at glo på en tom mappe i mine foretrukne. Og så har det undret mig en hel del, at det ikke kunne lade sig gøre at slette den. Eller retter - den kan godt slettes, men så dukker den bare op igen og igen. Det er måske blot et akademisk spørgsmål, men jeg hader når min PC ikke gør som jeg gerne vil have den til....

htm: jeg er ikke meget for at rode i registreringsdatabasen...
Avatar billede kiwi Nybegynder
20. april 2003 - 23:00 #8
htm: det er altså win2000 med sp3
Avatar billede htm Nybegynder
20. april 2003 - 23:02 #9
kiwi>> Så må du leve med at den er der :-)
Det er ganske simpelt, og der er til windows 2000!

bredker>> Sjovt :-) Sådan er det ikke hos mig - jeg har både Windows2000 og WindowsXP og der kan den ikke slettes uden at lave det lille "hack" :-) Desuden har jeg ikke nogen mappe der hedder foretrukne eller favorites i windows-mappen
Avatar billede kapla Nybegynder
20. april 2003 - 23:06 #10
Hvis du ikke har lyst til at ændre det i registreringsdatabasen, kan du bare gå ind i Foretrukne - Egenskaber for Hyperlinks og vælge "Skjult"
Avatar billede kiwi Nybegynder
20. april 2003 - 23:14 #11
htm: jeg har kigget i registreringsdatabasen, men kan ikke finde LinksFolderName.

kapla0: det har jeg prøvet, og det virker. Tak!