Avatar billede tofferman Nybegynder
20. april 2003 - 21:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mozilla, Opera og Netscape vil ikke vise min side ordentligt.

Hej!
Mit site www.toflo.dk fungerer fint i IE, men går totalt i ged i ovennævnte browsere.
Det vil jeg selvfølgelig gerne gøre noget ved, men jeg aner ikke rigtigt hvad jeg kan gøre.

Jeg har kodet det hele i XHTML strict og CSS, og sørget for løbende at validere det. Men alligevel ser ovennævnte browsere ud til at have problemer med især relativ positionering og tekstformattering.

Visse steder går det også galt med baggrundsfarver i bokse.

Kender I til nogle af problemerne, og har I nogle links til steder hvor jeg kan blive lidt klogere, vil jeg blive meget glad.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. april 2003 - 22:02 #1
Du kan roligt tilføje Konquerer (Linux) til din liste ;))
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2003 - 00:42 #2
Gå tilbage til tabeller og spacer.gif og bliv en lykkeligere (og mere produktiv) udvikler ;)
Avatar billede tofferman Nybegynder
21. april 2003 - 01:38 #3
el barto > Nej tak. Jeg går ikke tilbage til tabeller af mange årsager, og det var ikke det jeg spurgte om.
Avatar billede hejole Nybegynder
21. april 2003 - 05:42 #4
Sidder med Mozilla 1.3 her, denviser det fint...
Avatar billede tofferman Nybegynder
21. april 2003 - 13:01 #5
Ja, nu er den blevet bedre i Mozilla og Opera. Jeg er kommet frem til følgende:

1. IE er tolerant for, at man bruger store bogstaver i sine CSS-klassenavne. Det er de andre browsere ikke glade for.

2. De forskellige browsere har tilsyneladende forskellige defaultværdier i CSS for de forskellige elementer mht. margin, padding osv. Derfor skal man være meget specifik med egenskaberne, og få så meget som muligt med.

Jeg fandt denne side, som gjorde mig en del klogere: http://www.w3schools.com/css/

erikjacobsen > Hvordan ser det ud i Konquerer nu? (KUN forsiden *S*)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. april 2003 - 13:03 #6
Meget bedre ;)

Ikke fordi jeg ved hvordan den SKAL se ud - der kræves vel en IE - men
der er ikke noget der står oveni hinanden.
Avatar billede tofferman Nybegynder
25. april 2003 - 07:55 #7
Ok, nu er jeg ved at have fod på det. Lægger I nogle svar?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. april 2003 - 08:00 #8
ikke til mig ... :)
Avatar billede tofferman Nybegynder
25. april 2003 - 18:41 #9
Tjah, jeg fandt jo sådan set også selv ud af det, så jeg hiver dem tilbage igen.