Avatar billede ostehamster Nybegynder
20. april 2003 - 12:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

To spørgsmål omkring proftp.

Hejsa

Jeg har to, sikkert rimelig lette, spørgsmål omkring proftp på min freeBSD server.

1) Jeg har port 20 og 21 åben i min router, og mit ftp program køre "passiv mode". Når jeg logger på ftp, osv. tager det meget lang tid, hvorfor?
Jeg har, i et andet spm, hørt at det kunne være reverse DNS, hvad er det, og hvordan slår jeg det fra?

2) Jeg kan ikke uploade. proftp køre med bruger og gruppe som www, og mappen, jeg vil uploade til, er ejet af www, se dette screendump:
http://www.demoen.dk/exp/proftp.png

Hvis jeg giver ALLE lov til at skrive til mappen virker det, men det vil jeg ikke have.

mvh
Christoffer
Avatar billede signout Nybegynder
20. april 2003 - 12:21 #1
Svar på #1:
Reverse DNS slåes fra med UseReverseDNS off
Det kan også være ident der er problemet. Der klares med IdentLookups off

Svar på nummer 2 kan være lidt sværere at finde. Men hvis du prøver at smide HideNoAccess yes i din config fil kan det give dig et hint. Så vil den ikke liste filer som man ikke har adgang til.
Avatar billede ostehamster Nybegynder
20. april 2003 - 12:39 #2
Jeg brugte båe IdentLookups off og UseReverseDNS off, og nu logger den på med det samme.

HideNoAccess, får serveren til ikke at ville starte:
gorgonzola# ./proftpd.sh start
- Fatal: HideNoAccess: directive not allowed in server config context
gorgonzola#
Avatar billede ostehamster Nybegynder
20. april 2003 - 13:30 #3
Jeg har lige fundet ud af, at hvis jeg sætter mappen til at alle må skrive, så bliver filerne fra proftp gemt med brugeren 65533, hvorfor det?