Avatar billede datamatikeren Nybegynder
18. april 2003 - 18:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sync af databaser

Findes der en teknologi, som sørger for at holde to databaser synkroniserede. Problemet består i, at et distribueret program kommunikerer vha. en VPN forbindelse, og når denne går ned skal klientprogrammet gemme data i sin egen database. Når forbindelsen så bliver genoprettet skal programmet sørge for at serverdatabasen bliver opdateret med dataene fra klientens database.
Avatar billede mortrr Praktikant
18. april 2003 - 18:31 #1
Hvis klienten ikke skal vente på en timeout hver gang der skal gemmes eller hentes data, bliver du nok nødt til at installere en database-"server" på klienten, som opdateres direkte. Hvis den kan, sender den videre til den rigtige server.
Så du har en server stående på hver side af VPN'en som konstant synkroniserer hvis der er forbindelse.

De fleste database-servere kan klare det.
Avatar billede datamatikeren Nybegynder
18. april 2003 - 18:44 #2
Database servere? Mener du SQL server og lign? Det er nemlig meningen at systemet skal køre Access (billlig)
Avatar billede mortrr Praktikant
18. april 2003 - 18:50 #3
Ja - mente servere.

Med Access kan du bruge replikering.
Det er ikke en løbende replikering, men du kan selv starte den via vba.
Avatar billede datamatikeren Nybegynder
18. april 2003 - 19:38 #4
Er dette også muligt i Java?
Avatar billede mortrr Praktikant
18. april 2003 - 19:46 #5
Tja - det skal gøres via JRO.
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dnacc2k/html/jrorep.asp
Jeg har aldrig prøvet at kalde COM-objekter fra Java, så den må du selv svare på.
Avatar billede datamatikeren Nybegynder
18. april 2003 - 20:39 #6
OKi mange tak for hjælpen
Avatar billede mortrr Praktikant
19. april 2003 - 13:09 #7
Så må jeg hellere lægge et svar.