Avatar billede darktrade Nybegynder
13. april 2003 - 17:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

3d chat

Hvilke programmer er bedst og nemmest at lave en 3d chat i?
Og hvor kan jeg få dem (gratis)??
Avatar billede mat Nybegynder
13. april 2003 - 17:22 #1
3d studio max eller Maya

flash eller director

Java (gratis) - men det er et sprog og ikke et program

- det er ikke nemt og programmerne er slet ikke gratis, men det er noget i den stil du skal have fat i.
Avatar billede impulze Nybegynder
19. april 2003 - 02:10 #2
3d studio max og photoshop!
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
15. juni 2003 - 16:47 #3
Ja, 3D studio MAX, skulle vel nok kunne klare 3D delen :o) (Det koster dog 30.000).

Til programmerings delen, skal du enten bruge Shockwave flash, eller Macromedia Flash (Helst MX), som du kan downloade en graris 30 dages demo på, på www.macromedia.com.

Hvis du vil gøre det på den mere "proff" måde, skal du lave den i Java. (applet). Det er kun kode. Java er et objektorienteret programmeringssprog, som er helt gratis at udvikle i. Du skal bare have fat i en compiler, som du kan downloade på http://java.sun.com .
Java kan både bruges til at udvikle programmer, men er dog bedst til at lave server. (web, ftp, osv.)
Men man kan også udvikle Java Applets, så man kan bla. lave spil, programmer, og 3D chatte, hvor brugeren kan spille det direkte live på nettet.

Hvis vi går tilbage til 3D delen findes der dog gratis programmer til at lave 3D med. F.eks. http://www.download.blender.pl/ og http://www.anim8or.com/

Jeg har ikke testet dem endnu, men de skulle være udemærket til formålet :o)

Hvis du vil lave din egen 3D chat, bliver du nødt til at læse tykke bøger, og evt. tage et netkursus. (måske på www.netskole.dk ??).

Jeg er selv lige begyndt at programmere i programmeringssproget C++, og det er jeg rigtig glad for, men der kan man dog ikke lave det webbaseret, men det kunne da også være en udemærket idé, at lave en 3D chat, som brugeren skulle downloade, og derefter køre som program(?)

Jeg håber du finder ud af det, og hvis du evt. går i krig, med C++ vil jeg da meget gerne være med i projektet :o) (Du kan kontakte mig på anders@snuseren.dk ).

Jeg har før programmeret lidt applets, men det er KUN diverse hello world programmer :o)

MVH
Anders
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
15. juni 2003 - 16:48 #4
...ved godt det er en lidt sen besvarelse, meen du har jo heller ikk lukket endnu.
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
15. juni 2003 - 22:22 #5
Takker for points!