Avatar billede thomaspape Nybegynder
12. april 2003 - 16:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Karaoke mp3

Jeg har nu erfaret at der ikke er meget ved midi eller kar filer til brug for karaoke. Musikken i baggrunden er for dårlig - der er tale om instrumental musik, der er langt fra kunstnerens kvalitet.

Jeg er bekendt med at der kan spilles karaoke i mp3 eller waw filer - men skal have hjælp til hvor jeg kan finde mp3 filer både med lyrics og hvor sangen er taget fra.

Der er 200 point ude at svømme.

vh Thomas
Avatar billede lrd Nybegynder
12. april 2003 - 16:47 #1
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. april 2003 - 16:48 #2
Så'n en plade hedder en "dub-version", det er ikke slet ikke alle plader som er udkommet som dub, langt fra; og dem som findes er ret sjældne.
Så det kan du godt droppe. Grunden til at midi filerne lyder dårligt er jo at dit lydkort har en dårlig MIDI synth. Købt et lydkort med bedre MIDI synth!
Ellers så findes der karaoke CD'er lavet på proffesionelt MIDI udstyr som lyder fedt - det er dem de har på karaoke-barer (bare med video også).
Det kan måske lade sig gøre at finde nogle af disse med tekst på,
men du skal nok ikke regne med det.
Avatar billede caroc Praktikant
12. april 2003 - 16:49 #3
Du kan søge efter lyrics på google.com
og selv lave sangene om til karaoke - se programmer her: http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=karaoke&tg=dl-2001
Avatar billede thomaspape Nybegynder
12. april 2003 - 16:50 #4
åhh, ja det kan jeg godt se - men det er nok fordi jeg har spurgt om det samme tidligere - det spørgsmål må jeg hellere slette - men ja jeg er seriøs.
Avatar billede lrd Nybegynder
12. april 2003 - 16:50 #5
doggy har du set mig spørgsmål (søger uerfarne? ang Army ops.
Avatar billede caroc Praktikant
12. april 2003 - 16:55 #6
hmm hvorfor afviste du mit svar? Du må skrive lidt mere detaljeret om hvad du vil ha!!
Avatar billede thomaspape Nybegynder
12. april 2003 - 17:01 #7
caroc - jeg har downloaded samtlige players der findes af freeware - men se evt. www.karaokeisland.com - denne er en player som spiller mp3 filer, men sangene er ikke tilgængelige.

Hvis du downloader og spiller nogle af de sange der er på vanbasco´s karaokeplayer - som du henviste til, så lyder det mildest talt ringe, de er i midi format - og ganske rigtigt så er mit lydkort ikke det bedste til midi format. Jeg har dog erfaret at der er nogle der har karaoke på deres pc (hjemme) med kor osv på sangen - og hvor sangen er en original sang - da en midi fil ikke kan have kor på må der være tale om en mp3 fil.

Jeg er også bekendt med programmer, hvor du tager sangen af og selv indtaster teksten og laver din egen karaoke sang - men det er virkelig et stort stykke arbejde.

Håber du har lidt mere forståelse for mit "problem" - og måske bedre kan hjælpe.

thomas
Avatar billede lrd Nybegynder
13. april 2003 - 07:35 #8
feedback ønskes
Avatar billede jkragh Nybegynder
13. april 2003 - 19:58 #9
Det program du mener kan "tage sangen af", findes ikke!!! Der kan kun tilnærmelsesvis fjernes menneskelige stemmer fra musik. Det forudsætter, at der ikke ligger andre instrumenter i samme frekvens område som stemmen, så.... nej!!! Men prøv nu at forstå (emnet blev diskuteret i dit første spørgsmål); at downloade lovlige Mp3 filer kræver tilladelse!!! Hvis du betaler x antal kr., kan du sikkert også få lov at downloade fra www.kraokeland.com!

Jeg, med flere, ser hermed frem til at du overfører pointene, som svar på (begge) dine spørgsmål, tak!!!!
Avatar billede thomaspape Nybegynder
15. maj 2006 - 08:53 #10
ok
Avatar billede thomaspape Nybegynder
12. december 2008 - 22:53 #11
ok
Avatar billede thomaspape Nybegynder
12. december 2008 - 22:54 #12
ok
Avatar billede thomaspape Nybegynder
12. december 2008 - 22:54 #13
ok
Avatar billede thomaspape Nybegynder
12. december 2008 - 23:01 #14
ok