Avatar billede misbruger Nybegynder
11. april 2003 - 13:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Farvel til FTP...?

Igår have jeg ubetinget udgående FTP adgang, men idag er der intet hul ud på FTP.... er der nogen der har et godt bud?
Avatar billede langbein Nybegynder
11. april 2003 - 13:23 #1
Ftp kjører jo med en kombinasjon av porter som dels settes opp av server og dels av klient, avhengig av om klineten logger seg på i active eller passive mode. Har du forsøkt å bytte om fra/til active/passive mode på klienten ? (Passive mode har vel normalt minst problemer gjennom en proxy/firewall.)
Avatar billede misbruger Nybegynder
14. april 2003 - 09:49 #2
Hallo langbein

Det er et script der køre active mode, som er scheduled til at køre hver nat, og lige pludselig er det bare holdt op med at virke?
Nu har jeg genstartet firewall'en, og nu virker det igen, men det er ikke holdbart at jeg skal genstarte min firewall.
Avatar billede toontech Nybegynder
22. april 2003 - 13:50 #3
Prøv og kig i din logfil, der vil du kunne se hvad der er gået galt.
Det kan jo evt. også være din remote FTP server der har været nede.
Avatar billede misbruger Nybegynder
22. april 2003 - 14:12 #4
Hey
Det var min IPsec der var fejlet, jeg har slettet den, og oprettet den igen, og lige siden har jeg ikke haft nogle fejler.
Ellers tak!
Avatar billede toontech Nybegynder
02. maj 2003 - 14:44 #5
Det er jo godt at du fandt fejlen selv