Avatar billede libverda Nybegynder
10. april 2003 - 16:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

rumklang

under justering af indspilning af lyd (microfon) er der bagefter kommet 'rumklang' både på den almindelige lyd og på mine voicemails - jeg vil gerne tilbage til den gamle lyd - jeg kender ikke mit lydkort m.v.h. John
Avatar billede fromsej Praktikant
10. april 2003 - 16:17 #1
Avatar billede doggy82 Praktikant
10. april 2003 - 16:35 #2
Hmm det lyder som om der er nogle realtime effekter på dit lydkort,
gå ind i instillingerne (der hvor du skruer op/ned) og slå dem fra.
Eller også ligger din mic. tændt på skrivebordet og laver feedback,
sluk den.
Avatar billede libverda Nybegynder
10. april 2003 - 16:45 #3
doggy82: skal alle indstillinger slås fra (bortset fra lydstyrke)?John
Avatar billede doggy82 Praktikant
10. april 2003 - 16:53 #4
Nej da. Er der ikke nogle af dem som hedder "effekt" eller lign. ?
Du skal kun slå effekterne fra.
Du skal i hvert fald slå mic'en fra når du ikke bruger den.
Avatar billede libverda Nybegynder
10. april 2003 - 16:55 #5
fromsej: nu har jeg installeret aida32 - og det ligner jo enhedshåndtering til forveksling - der er ingen yellow ! så alt er vel ok? What's next?John
Avatar billede doggy82 Praktikant
10. april 2003 - 16:56 #6
Hvis det ikke løser noget. Så prøv at forklare "rumklangen".
Er det en metallisk lys rumklang lidt som på et badeværelse.
Eller er det genklang, som et hurtigt ekko ?

Hey  prøv at gå ind i instillinger for optagelse
og slå alt fra.
Avatar billede fromsej Praktikant
10. april 2003 - 16:58 #7
Aida var nu mere for at du kan se hvad dit lydkort hedder.
For det tilfælde at du skulle bruge en driver eller lign.
Avatar billede libverda Nybegynder
10. april 2003 - 17:02 #8
doggy82: det er blevet meget bedre - tak, John
Avatar billede libverda Nybegynder
10. april 2003 - 17:07 #9
fromsej: jeg kan se, at jeg bruger en driver, der hedder SIS7018.Den ligger på en CD fra Matsonic. Lyder det rigtigt?Skal jeg evt. genindlæse driverne til lydkortet?John
Avatar billede fromsej Praktikant
10. april 2003 - 17:15 #10
Hvis det virker nu, er der ingen grund til at pille ved det.*S*
Avatar billede libverda Nybegynder
10. april 2003 - 17:17 #11
doggy82: det er en metallisk lys rumklang som på et badeværelse..John
Avatar billede libverda Nybegynder
10. april 2003 - 17:21 #12
doggy82: Jeg har testet lyden - og instrumental lyd er ok - men når det er en sangsolist, så er der stadig  metallisk badekarlyd!John