Avatar billede vejlefyren Nybegynder
09. april 2003 - 21:28 Der er 5 kommentarer

atm linux tele dk

Hejsa

Er her nogen som kan oplyse mig om de forskellige vci værdier osv. hvis man vil sætte en linux firewall op på en tele dk pro@ccess atm forbindelse ?
Avatar billede larildsen Nybegynder
10. april 2003 - 12:45 #1
Det ville være meget nemmere at få TDC til at konvertere din ATM forbindelse til en Ethernet forbindelse, så kan du tilslutte netkortet på din firewall direkte (ved hjælp af et krydset kabel) til ethernet stikket på din pro@ccess
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
10. april 2003 - 12:50 #2
det ved jeg godt.. men problemet er at jeg så skifter ip adresse. og det er ikke så godt da jeg har en del henvisninger til denne, udover dette vil jeg gerne prøve og få det sat op til at køre på atm nettet da jeg nok vil støde på det igen
Avatar billede _chip_ Nybegynder
19. juni 2003 - 10:23 #3
Du burde kunne kontakte TDC omkring hvilke VPI og VCI værdier der bliver brugt på din linje.
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
19. juni 2003 - 10:27 #4
hehe ja tdc har da slet ikke styr på de værdier, jeg har haft ringet der ind 3 gange og fået 3 forskellige svar !
Avatar billede _chip_ Nybegynder
19. juni 2003 - 10:47 #5
Det kommer selvfølgelig også meget an på hvad for noget udstyr man har i den anden ende :-)
Cisco routere bruger altid 101 som værdi. (ivertefald dem jeg har set på.)