Avatar billede guppy Nybegynder
08. april 2003 - 05:51 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Cookies - siger at de ikke er enabled!

Jeg har lige installeret XP  og pludselig da jeg ville læse min hotmail, siger den, at cookies ikker enabled. Jeg har ikke rodet med nogle settings eller noget så det kommer som en stor overraskelse.
Hvordan løser jeg dette? Dette er sket for mig før og uanset hvad jeg gjorde i settings og security så ville den ikke acceptere at jeg faktisk har cookie enabled!

-Guppy
Avatar billede jimse Nybegynder
08. april 2003 - 07:58 #1
Hvis du højreklikker på internet explorer på skivebordet og vælger "beskyttelse af personlige oplysninger" er det muligt du kan ændre dine indstillinger.
Avatar billede guppy Nybegynder
11. april 2003 - 15:47 #2
Det virker hellere ikke.

:(
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2003 - 00:59 #3
Men hvis du skulle finde en løsning, så hører jeg gerne fra dig.
Jeg oplever det samme problem, blot med Windows 98
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
15. april 2003 - 18:10 #4
har du tjekket om der under Funktioner\Internetindstillinger - fanen "Beskyttelse af personlige oplysninger" - klik på knappen [Avanceret] har indsneget sig et X i "Tilsidesæt automatisk behandling af cookies" ?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
15. april 2003 - 18:17 #5
Tjek også om din internetsikkehed er sat til niveauet "mellem" (Funktioner\Internetindstillinger)

....hvis ja og du stadig ikke kan bruge din hotmail, kan du sætte dine indstillinger så IE accepterer cookies fra Hotmail.

Gør flg.: Funktioner\Internetindstillinger - klik på fanen "Beskyttelse af personlige oplysninger". Klik på knappen [Rediger]. Tilføj Hotmail på listen, og klik på knappen "Tillad".

Der skulle nu ikke være nogen problemer
Avatar billede guppy Nybegynder
15. april 2003 - 21:54 #6
Ja jeg ved ikke hvad der skete, men i går aftes lod det til at det havde ordnet sig. Den siger ikke længere at jeg har slået cookies fra. Jeg gjorde alt jeg kunne den 11, genstartede og hele hurlumhejet - intet virkede! Og nu en 4 dage efter hvor jeg ikke har beskæftiget med videre med det, virker det.

Mystisk - eller så er min computer bare ultra langsom *GG*  NTG - jeg håber du finder en løsning på dit win98 problem.
Avatar billede guppy Nybegynder
15. april 2003 - 21:54 #7
Ja jeg ved ikke hvad der skete, men i går aftes lod det til at det havde ordnet sig. Den siger ikke længere at jeg har slået cookies fra. Jeg gjorde alt jeg kunne den 11, genstartede og hele hurlumhejet - intet virkede! Og nu en 4 dage efter hvor jeg ikke har beskæftiget med videre med det, virker det.

Mystisk - eller så er min computer bare ultra langsom *GG*  NTG - jeg håber du finder en løsning på dit win98 problem.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2003 - 14:58 #8
Susanne>>
klik på fanen "Beskyttelse af personlige oplysninger".

Det er der ikke nogen fane, der hedder-----
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
20. april 2003 - 20:30 #9
>>ntg .....ups glemte en detalje :)
Funktioner/Internetindstillinger - vælg fanen Indhold, så får du adgang til fanen "Beskyttelse af osv..."

>> guppy interessant comp du har dig - eller var det måske en fejl 40 ? GH
Windows er ret spacy nogen gange :)
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2003 - 20:48 #10
Funktioner --> Internetindstillinger --> Indhold

Her står der ikke noget om "Beskyttelse af personlige oplysninger"
Der er klassifikationsfilter, certifikater og personlige oplysninger, men det har vist ikke noget med det at gøre...
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
22. april 2003 - 20:04 #11
>ntg :/ sry i den grad - må have været træt da jeg skrev dette

Funktioner/Internetindstillinger og der er adgang til fanen "Beskyttelse bla bla" - er lige ved siden af fanen Sikkerhed :)
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2003 - 20:16 #12
Funktioner --> Internetindstillinger giver adgang til følgende faneblade:
Generelt
Sikkerhed
Indhold
Forbindelse
Programmer
Avanceret
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
22. april 2003 - 21:30 #13
mhh interessant - jeg har XP Pro - hvilket OS kører du med ?

har taget et screendump af min opsætning - og har de sidste 5 min forsøgt at uploade på friserverplads :[
Er omsidder lykkedes men nu er siden nede
http://system.friserverplads.dk/Suza/Exp/E_sp_337901.jpg

Jeg har adgang til flg faner: Indhold, Generelt, Forbindelser, Sikkerhed, Programmer, Beskyttelse af personlige oplysninger og Avanceret
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2003 - 21:49 #14
Jeg har XP Home Ed, men er det ikke Internet Explorer, vi taler om?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
23. april 2003 - 18:14 #15
tjo er det jo ;p Har IE 6.0
seriøst vierd at du ikke har fanen "Beskyttelse osv" :/
Avatar billede guppy Nybegynder
27. april 2003 - 17:41 #16
Aha!!! Ja jeg prøvede at logge ind på webshots hvor jeg har nogle billeder og den sagde at jeg ikke havde cookies!! IGEN! Så jeg prøvede hotmail som ikke sagde jeg manglede cookies, men så fandt jeg dette

Internet Explorer 4 and 5
• Select "Internet Options" from the Tools menu.
• Click on the "Security" tab.
• Click "Custom Level" button.
• Scroll down to the "Cookies" section.
• Set "Allow cookies that are stored on your computer" to "Enable".
• Set "Allow per-session cookies" to "Enable".
• Click "OK".
--------------------------------------------------------------------------------
Internet Explorer 6
• Select "Internet Options" from the Tools menu.
• Click on the "Privacy" tab.
• Click on "Edit" button.
• Enter the Webshots address, http://www.webshots.com
• Click "Allow".
• Click "OK".
--------------------------------------------------------------------------------
Netscape Communicator
• Select "Internet Options" from the Tools menu.
• Click on the "Security" tab.
• Click "Custom Level" button.
• Scroll down to the "Cookies" section.
• Set "Allow cookies that are stored on your computer" to "Enable".
• Set "Allow per-session cookies" to "Enable".
• Click "OK".

Af hvilken jeg jo bruger IE 6, og nu virker det.
Susanne - jeg har også de samme faneblade som NTG...det er lidt underligt med din (!)
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2003 - 18:05 #17
Jeg bruger IE 5.0, og jeg har indstillet som du beskriver - men det hjælper stadig ikke