Avatar billede unholy_style Nybegynder
16. november 2000 - 17:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

DURON 700@950 MERE?

Hej

Lige et par ?

Jeg har \"lige\" (2-3 timer siden) unlocked min duron og den køre nu 700@950 (9,5*100) stabilt på Asus A7V V-core på 1,85volts

Kan man ikke sætte Fsb højre op og vinde noget der?
Den har en Temp. på ca. 50C i bios og ved Asus probe 61C
hvad er mest \"rigtig\" ??

Vil man kunne får mere fart på hvis jeg skiftede til Abit KT7 hvor man kan sætte V-core\'en højre op!

P/S Bruger Chrome orb, andre ider til køling?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
16. november 2000 - 17:45 #1
Sheesh

-Du kan godt sætte FSB i vejret og få et boost ud af det, men FSB tweaking kan godt blive en smådyr affære.

-Asus Probens angivelser plejer at stemme mest.

-Øhh..?

-GlobalWin FOP38 hos studiedata.dk
Avatar billede unholy_style Nybegynder
16. november 2000 - 18:13 #2
Takker!

Hvad med vandkøling? Nu tænker jeg på Aqua coolerkit v120 fra www.coolerkit.dk kan det betale sig???

Nogen erfaringer med Abit mobo\'et (KT7)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
16. november 2000 - 18:51 #3
Nej, vandkøling kan kun betale sig hvis du vil et stykke over 1,25 GHz.. jeg har ingen personlige erfaringer med KT7, hører kun godt om dem og A7V.
Avatar billede disky Nybegynder
17. november 2000 - 08:15 #4
Effekten af at overclocke FSB er langt størrere end bare at overclocke * faktoren. Da FSB også bestemmer hvor hurtigt CPU\'en henter data i Rammen.
Så prøv at lege lidt med den først :)

xtom:
Hvor skulle det være en smådyr affære ?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
21. november 2000 - 13:52 #5
Det har du egentlig selv beskrevet rimeligt godt. FSB o/c tweaker resten af.. hm.. en del af systemet med, og du *KAN* risikere at der sker skade på diverse enheder.
Avatar billede disky Nybegynder
21. november 2000 - 13:54 #6
ja min celeron er overclocket på fsb fra 66-100 MHz den kører hamrende stabil.l Selvfølgelig skal han ikke hamre den op på 150 MHz til at starte med.

Og chancen for at noget brænder af er faktisk ret lille.

Det der ryger er nærmere CPU\'en
Avatar billede xtom2 Nybegynder
21. november 2000 - 13:56 #7
Jeg er lige trådt ind af døren, hjemvendt fra ferie, så det siger vi bare..
Avatar billede disky Nybegynder
21. november 2000 - 13:57 #8
tja hvis du ikke vil fortælle hvorfor det skulle være farligere at ændre på FSB end * faktor, jamen så velkommen hjem da.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
29. november 2000 - 06:00 #9
Afslut spørgsmålet?

Jeg mener det er essentielt at huske på at man, såfremt man overclocker pr. FSB, at du samtidigt også øger hastighederne på PCI og AGP busserne. Og dét KAN give problemer i visse tilfælde, og dér kan det så blive en smådyr affære. Du mener måske det er fuldkommen løgn?