Avatar billede cool-wil Nybegynder
02. april 2003 - 11:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

nyt batteri til min amitech hjæælp

Jeg har senest oprettet følgende spm, hvor jeg ikke rigtigt kunne få kontakt til mit batteri i den bærbar jeg har lånt af min far, problemet er at den har stået i 3-4 mdr uden at blive brugt, og det har den ikke haft godt af, når jeg kigger på batteri egenskaber, står der at den er 100% opfyldt, men at den er ved at aflade, så snart jeg hiver strømstikket ud af computeren, går den ned, alt dør fuldstændigt....jeg fik så at vide at det kun´ne være nogle forskellige ting i følge: http://www.eksperten.dk/spm/335955 , men det har jeg jo ikke rigtigt fået noget vidre godt ud af, så jeg hev batteriet ud i dag, og fandt lidt info om det, det er produceret af panasonic.
der står følgende ting på det: 14.8v___3600 mAh
og et langt nummer der hedder 4cgr18650hg2

er der nogle der kan finde informationer om sådan et batteri, har ledt længe og mange steder desværre...og amitechs hjemmeside er indirekte dårlig til at informere om de ting deres computere indeholder...

hjææælp, kom med et forslag til hvad jeg kan gøre eller hvór jeg kan købe et nyt batteri...

p.s jeg lukker det gamle spm ned, da der er mere info her om mit problem,

mvh
wil/
Avatar billede real_icebear Nybegynder
02. april 2003 - 22:05 #1
Du kan prøve og kigge på www.batterier.dk og se om du kan finde et battri som er magen til dit amitech batteri og så skal det være på 14,8 Volt, mAH kan gøre lige meget jo større tal jo bedre (længer levetid)
Avatar billede cool-wil Nybegynder
02. april 2003 - 22:08 #2
og det ville virke? så er det eneste problem om det passer ind i min bærbar jo..
Avatar billede real_icebear Nybegynder
02. april 2003 - 22:25 #3
Man plejer kunne skille plastik kassen ad hvor batterierne ligger i og så købe dem i løs vægt og så samle det hele... Det er jo også en mulighed, plejer og bruge denne på job
Avatar billede cool-wil Nybegynder
03. april 2003 - 08:37 #4
det du siger er at man kan skille batteriet ad, smække et nyt i og få det til at virke på den måde?
Avatar billede real_icebear Nybegynder
03. april 2003 - 17:00 #5
Jep
Avatar billede kent_d Nybegynder
07. oktober 2003 - 20:27 #6
Prøv på www.sabahoceanic.com under litium. De forhandler litium batterier til fornuftige priser. Dog har jeg ikke fundet det batteri du mangler, måske består den af flere enheder.
Avatar billede cool-wil Nybegynder
18. maj 2005 - 10:28 #7
Lukker