Avatar billede rasmus_a Nybegynder
31. marts 2003 - 15:46 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Ny Nokia 6510 vil ikke tænde

Hej

Jeg har lige købt en ny nokia 6510. Har smift sim kortet og den nye (uopladede?) batteri i og smidt den i opladeren. Der har den ca. ligget i 50 min nu. Når jeg prøver at tænde den sker der intet. Er dét normalt? I manualen står der nemlig at man kan bruge telefonen under opladningen. Også selvom batteriet er helt afladet. Men det gælder måske ikke ved ALLER først opladning?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
31. marts 2003 - 15:49 #1
Næhh, det burde da virke, så hvis det ikke virker så vil jeg råde dig til at gå ned hvor du har købt den og få den byttet
Avatar billede rasmus_a Nybegynder
31. marts 2003 - 15:51 #2
ja, det virker meget underligt.. men jeg har nu hørt om telefoner er skal ligge flere timer.. men når det nu står sådan i manualen så virker det underligt.. men så igen; den manual er skrevet meget tvetydigt..! er der andre der ved noget?? venter lidt endnu..
Avatar billede jimsim Nybegynder
31. marts 2003 - 15:56 #3
Vi har selv lige købt 4 6510'er, alle virkede med det samme.
Viser den i displayet at den oplader. Ellers prøv at tage stikket ud og så ind igen. Ellers prøv at tage batteriet + simkort ud og i igen.
Hvis dette ikke virker vil jeg kontakte forhandleren...
Avatar billede -master-d- Nybegynder
31. marts 2003 - 16:00 #4
Ja det er meget normalt en ny mobiltelefon skal og jeg mener SKAL oplade i helst 16 timer før man prøver at tænde den.
Avatar billede -master-d- Nybegynder
31. marts 2003 - 16:00 #5
Da batteriet helst skal lade helt op første gang.
Avatar billede rasmus_a Nybegynder
31. marts 2003 - 16:03 #6
den viser at den oplader.. jeg har prøvet at tænde den ca. 10 gange nu her... men uden held.. har også prøvet at skille det hele ad og samle den igen.. men stadig det samme.. men hvis det er så vigtigt ikke at forsøge at tænde den, hvorfor står det så ikke nogen steder!?! kender en der også ventede næsten 12 timer..mens andre, ligesom jimsim, kunne bruge den med det samme.. meget mærkeligt synes jeg!
Avatar billede snut Nybegynder
31. marts 2003 - 16:26 #7
Det er meget forskelligt, hvad det er. Men nogle nokia skal bare lægge længere tid end andre. Jeg har selv prøvet det, det var fordi den var fuldstændig afladet, så kan man ikke tænde den med det samme. Og det bedste ville nu også at lade den være til den var fuldstændig opladet, de timer som står i manualen.
Tag og afvendt med tålmodighed :0)
Avatar billede jimsim Nybegynder
31. marts 2003 - 16:30 #8
Alle de mobiltelefoner vi har købt(og det er rigtigt mange) har virket fra første minut, altså fra vi har sat batteriet i og telefonen i opladeren.
Du skal ikke være bange for at du har lavet noget forkert. Da det er normalt at telefonen skal virke fra start. Forhandlerne gør det samme når de skal vise modellerne de lige har fået hjem.
Avatar billede bredker Nybegynder
31. marts 2003 - 16:54 #9
har du husket at tænde for stikkontakten
Avatar billede rasmus_a Nybegynder
31. marts 2003 - 18:06 #10
bredker> nååååå! ;)
Avatar billede rasmus_a Nybegynder
31. marts 2003 - 18:07 #11
masterd> den skulle have 1½ time. så kom den igang. nu er batteriet fuldt opladet (efter ca 3 timer).. så nu kører det :) tak tak alle
Avatar billede rasmus_a Nybegynder
31. marts 2003 - 18:08 #12
ps: snut> giv et svar
Avatar billede rasmus_a Nybegynder
31. marts 2003 - 18:08 #13
... jeg vender tilbage med points til masterd og snut.. :)
Avatar billede snut Nybegynder
01. april 2003 - 22:03 #14
Ok, godt du fik det til at virke :0)
Avatar billede snut Nybegynder
02. april 2003 - 16:00 #15
Får jeg slet ingen point, aiiii. Jeg kunne da ikke nå at give dig et svar på 35 sekunder. :0(