Avatar billede emer Nybegynder
30. marts 2003 - 20:39 Der er 9 kommentarer

to hurtige spm.

Hej eksperter...

har lige to spm.:

1. Jeg har et billede man kan trykke på og det pupper op i fuld størrelse. Hvordan kan jeg få den popup til at rette sig efter billedets størrelse??

2. Lidt etisk: Kan jeg bare kopiere et billede fra en side og så sætte det ind på min egen side eller hvad skal jeg gøre??
Avatar billede fangel Nybegynder
30. marts 2003 - 20:42 #1
2) man kan jo altid sende en mail og spørge om lov...
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2003 - 20:46 #2
sæt dette script i siden popup vinduet viser

<script>
wid = document.images['image'].width;
hei = document.images['image'].height;

while (document.body.offsetWidth < wid+20) {
  top.window.resizeBy(+20);
}

while (document.body.offsetHeight < hei+40) {
  top.window.resizeBy(0, +20);
}
</script>

og skriv dette i dit img tag

name="image"
Avatar billede emer Nybegynder
30. marts 2003 - 20:54 #3
westhi>> Jeg har kun lavet <target="_blank">, hvordan kan jeg så gør det??
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2003 - 21:05 #4
nå.. ja du sagde jo popup :)
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2003 - 21:06 #5
jeg ved ikke om bare <a href="java script:window.open(noget.htm);">Hej</a>

jeg er et kæmpe minus i js :0)
Avatar billede emer Nybegynder
30. marts 2003 - 21:25 #6
Nogen der kan svare på punkt 2??
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
30. marts 2003 - 21:27 #7
Du bør helt sikkert kontakte vedkommende og spørge om lov til at nappe billedet. Så risikerer du ikke at få noget i klemme.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2003 - 21:33 #8
ja punkt 2 har dea svaret på :)
Avatar billede Jman Praktikant
30. marts 2003 - 21:43 #9
m.h.t. spørgsmål 2...
Der er ikke en desideret fast regel om at "låne fotos" fra andre steder. Regler omkring ophavsret er nemlig forskellige fra land til land. Men du vil ikke gå galt i byen, hvis du som tommelfingerregel husker på flg.:
En publisering er privat ejendom med mindre andet er beskrevet og må derfor ikke kopieres.
Hvis du holder dig til dette, kommer du som sagt ikke i klemme med loven