Avatar billede tangveje Nybegynder
29. marts 2003 - 21:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Data type for timestamp

Hvilken data type er mest passende til at opbevare timestamps i (fra PHP's time() funktion f.eks.). Jeg har ikke kunnet finde noget indlysende svar, og det nærmeste jeg kunne komme var 'numeric' som vel er lidt overdrevet, eller hvad man skal sige.
Avatar billede morw Nybegynder
29. marts 2003 - 22:07 #1
i ISO 8601/SQL standard

$ptid = date("Y-m-d H:i:s", time());
Avatar billede tangveje Nybegynder
29. marts 2003 - 22:17 #2
ISO 8601 ??? Ikke sikker på jeg er helt med
Avatar billede tangveje Nybegynder
29. marts 2003 - 22:24 #4
Har jeg kigget på, men synes ikke umidelbart nogen af dem svarer til det jeg søger. Min værdi er jo antallet af sekunder fra den 1/1 1970 til en eller anden dato, men synes ikke det passer sammen med nogen af de typer der er beskrevet
Avatar billede morw Nybegynder
29. marts 2003 - 22:25 #5
Det var derfor jeg ville have dig til at bruge $ptid = date("Y-m-d H:i:s", time());
Avatar billede tangveje Nybegynder
29. marts 2003 - 22:28 #6
Nåe, forstod bare ikke lige hvad du mente med den :) Men jeg vil gerne opbevare det som et timestamp, af praktiske årsager, ellers skal jeg hele tiden konvertere det til timestamps, og det ville jo være ganske upraktisk og spild af kode.
Avatar billede morw Nybegynder
29. marts 2003 - 22:31 #7
Du kan jo bare hente ud med select date_part('epoch', timestamp(topics.date_added)) from table;
Avatar billede tangveje Nybegynder
29. marts 2003 - 22:33 #8
OK, men er det stadig ikke lidt "besværligt", der må da være en eller anden type der kan indeholde timestamps, synes det lyder underligt hvis ikke det er muligt
Avatar billede tangveje Nybegynder
01. april 2003 - 20:11 #9
Nå, på tide at lukke tror jeg... Læg et svar hvis du vil have de mange points :)
Avatar billede tangveje Nybegynder
04. april 2003 - 11:20 #10
Tak for hjælpen, må være på tide at få lukket :)