Avatar billede mmmtm Nybegynder
24. marts 2003 - 18:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

copy/paste Wordtekst til Notes Rich Text field

Findes der en fiks måde, hvorpå man (dvs. brugerne) kan copy/paste en wordtekst (INKL. div. formateringer, tabeller, indrykninger mm) uden at det hele "skrider" i Notes ?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
24. marts 2003 - 19:38 #1
Ikke så vidt jeg ved, men det kan jo være der er nogen der har en ide til hvordan man kan løse problemet

Du kan jo selvfølgelig vælge bare at copiere direkte ind, men så kommer skidtet jo til at fylde en hel del og tager en krig at åbne
Avatar billede mmmtm Nybegynder
24. marts 2003 - 21:10 #2
Jamen så håber jeg da at der er andre der har en ide!
- pt. fylder det ikke for meget, og tager ej heller en krig at åbne....

Scenariet er en virksomhed med forretningsmæssige dokumenter/skabeloner i word, og et intranet i Notes.
Avatar billede jogii Nybegynder
25. marts 2003 - 10:36 #3
Nogle kommentarer :
Oftest skyldes underlige "skridninger" ved copy/paste fra Word til Notes underlige opsætninger i Word. Mange bruger er bare "så gode" til at lave justeringer af tekst med mellemrum og tabuleringer, og det ser hersens ud når det kommer over i Notes. Problemet her er oftest at brugerne ikke definerer tabulatorstoppene i Word med blot indsætter "et passende antal" tabulatorer og Notes anvender ikke de samme standard tabulatorer som Word gør.

Hvis brugerne anvender tabeller til formatering i Word, så er der oftest kun margenproblemet tilbage, hvor de fleste danske firmaer har en venstre margen på 2cm, mens Notes som standard kører med 2,54 cm son standard margen. Problemet med Notes er at den altid starter visningen ved ca. 2cm, så tekster, der lige er pastet ind i Notes klistrer sig oftes op ad venstre skærmkant.

Nogle gange virker MS Word eksport til RTF-format og efterfølgende import herfra til et Notesdokument ret godt. Nyere versioner af Notes er også ret ferme til at importere .DOC filer.

Til sidst kan der anbefales et system som vedligeholder Notes dokumenter ud fra .DOC filer på en skeduleret basis. Jeg kan ikke præcist huske hvad systemet hedder.

Hvilken version af Notes anvender I?

//Jörg
Avatar billede noteshotline Nybegynder
26. marts 2003 - 12:04 #4
Jeg vil lige anbefale IBM Lotus Notes Quickplace - Det er en webserver baseret på Domino. Har man Worddokumenter eller andre Office dokumenter importeres de simpelthen som HTML og brugeren ser dokumentet uden af skulle bruge Word. Hvis man har rettigheder kan man med Word redigere dokumenterne fortløbende.

/Hans Holt
Avatar billede mmmtm Nybegynder
26. marts 2003 - 21:20 #5
Vi bruger Quickplace - men ikke til vores intranet. Det er for dyrt i licenser, så det bruges kun til projektgrupper - og kan heller ikke bruges i forhold til vores intranet; det er opbygget så redaktørene kan oprette links og sider for deres afdeling - hvor indholdet er et rich text body field....
Avatar billede jogii Nybegynder
27. marts 2003 - 08:58 #6
Men hvor tit skal det bruges? Er det éngangs konvertering af dokumenter der er tale om (hvorefter dokumenter vedligeholdes i Notes) eller skal dokumenter vedligeholdes i Word og blot offentliggøres via Domino serveren?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
27. marts 2003 - 20:45 #7
Scenariet er en stor offentlig institution, som har dokumentskabeloner i word og publicerer dem via Dominoserveren - altså skal de vedligeholdes i word.
Pt. vedhæftes worddokumentet hvis de skrider for meget i copy/paste til Notes.
Avatar billede jogii Nybegynder
28. marts 2003 - 09:32 #8
Her er lidt fra Ken Yee's hjemmeside. Han omtaler det produkt jeg taler om.
http://www.keysolutions.com/NotesFAQ/howword.html

Jeg har også hørt om nogen der lavede en agent, som tog et Word dokument, aktiverede det med Word via COM, udførte en "file save as HTML" og importerede resultatet som sådan i Notes dokumenter, som så kunne ses i en browser. Det krævede blot en rimelig ny version af Word.
//Jörg
Avatar billede mmmtm Nybegynder
24. maj 2003 - 20:55 #9
Takker - lukker med tak for stof til eftertanke.