Avatar billede hrawj1 Nybegynder
13. november 2000 - 20:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

zenworks

hvor godt er zenworkes hvordan virker det imellem de forskellige platforme...
Avatar billede karstens Nybegynder
13. november 2000 - 23:55 #1
Det kommer an på hvad du skal bruge det til, men det skal understreges at det kun er designet til brug på windows platforme (jeg går ud fra at det er ZenWorks for Desktop du spørger til)

Det er rigtigt godt til at distribuere software til alle windows platforme, idet det stort set kun er fantasien der sætter grænser for hvor meget du kan manipulere softwaren ved brug af variabler

Policy delen virker ligeledes på alle windows platforme, og kan udvides med ADM filer til eks. officepakken

Remote tools delen er OK, dog skal det siges at pcanywhere performe betydeligt bedre over langsomme links.

Inventory delen er vel det svageste led specielt på software siden, hvor jeg syntes at det er lidt klodset at admiinistrerer
Avatar billede hrawj1 Nybegynder
14. november 2000 - 11:51 #2
Ja men hvad med linux det lovede novell jo vel komme brainshere
Avatar billede karstens Nybegynder
15. november 2000 - 00:39 #3
Jeg har ikke hørt at Zenworks for Desktops, skal kunne understøtte andet end Windows platformene fra 95 og op. Jeg har leget lidt med den nyeste udgave (ver. 3) og der er ihvertfald ikke support for linux (den bruger godtnok en lille linux partition til OS-udrulning, men det er ikke det du mener går jeg ud fra).

Måske Zenworks for Severs der lige er kommet i en ver. 2 understøtter linux, I don\'t know