Avatar billede tipsen Nybegynder
21. marts 2003 - 14:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Apache 2.0.44 med PHP 4.3.1 som modul under W2K - hvordan?

Hej eksperter

Jeg sidder og bikser med ovenstående, men kan ikke rigtigt få det til at fungere. Problemet pt. er at apache webserveren ikke rigtigt vil fungere - så må php delen komme senere!

Jeg har installeret Apache v. 2.0.44 og kører det som en service - i stedet for 'localhost' (127.0.0.1) har jeg sat Apache op til at bruge 'web' (127.0.0.2) som jeg har defineret i hosts-filen i windows-biblioteket.

Jeg har McAfee firewall installeret, men i dagens anledning er den slået fra, så den burde ikke give nogen problemer. Desuden sidder min maskine bag en 3com router/gateway, hvorfra den har fået et lokalt ip-nummer. (Sidstnævnte bør vel ikke have nogen betydning sålænge jeg kører lokalt på maskinen?)

Når jeg prøver at hente url'en http://127.0.0.2 via en browser forsøger den bare at connecte uden held...

-hvad gør jeg forkert?

Der mangler sikkert en masse informationer for at kunne løse mine problemer, men bare spørg - så fortæller jeg glad om mine indstillinger :-)
Avatar billede ²×³ Nybegynder
21. marts 2003 - 17:38 #1
Avatar billede tipsen Nybegynder
21. marts 2003 - 17:48 #2
Jeg startede med at sætte op til 127.0.0.2, så den har aldrig testet localhost! Nu har jeg afinstalleret apache - og reinstalleret den - denne gang med standardindstillinger! Når apache er startet op bruger den (sygeligt) mange ressourcer - den bruger omkring 90% af cpu-tiden på min 1200mhz maskine - så vidt jeg husker kunne jeg have den gamle 1.3.26 på væsentligt færre ressourcer.
Avatar billede ²×³ Nybegynder
21. marts 2003 - 17:49 #3
det er McAfee firewall der stjæler ressourcer
Avatar billede tipsen Nybegynder
21. marts 2003 - 17:57 #4
Desværre bruger apache stadig alle ressourcer selvom mcafee er lukket ned...
Avatar billede ²×³ Nybegynder
21. marts 2003 - 17:57 #5
også din virus scanner
Avatar billede tipsen Nybegynder
21. marts 2003 - 18:04 #6
ja
Avatar billede ²×³ Nybegynder
21. marts 2003 - 18:05 #7
Jeg måtte fjerne McAfee helt fra mit system før det hjalp jeg køre også Apache2 2.0.44
Avatar billede tipsen Nybegynder
21. marts 2003 - 22:28 #8
af mystiske årsager var det samme faktisk tilfældet hos mig - også selvom jeg først havde lukket alle services der havde noget med firewall og antivirus at gøre - så der må ligge noget mere der laver ballade - jeg håber da, at det er muligt, at få programmerne til at enes, da jeg nødig vil undvære anti-virus og firewall...

-læg et svar - så får du point.
Avatar billede ²×³ Nybegynder
21. marts 2003 - 23:05 #9
Oki jeg har ikke fundet løsningen endnu takker