Avatar billede unsigned Nybegynder
19. marts 2003 - 01:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Er der en hacker?

Jeg har lige installeret en firewall. På 10 minutter, er der en IP-adresse, der er blevet afvist to gange. Jeg har ping'et IP-adressen og der er kontakt. Er det en hacker, der prøver at komme ind på min maskine?
Avatar billede gifle Nybegynder
19. marts 2003 - 01:36 #1
Det er sandsynligvis ikke en hacker. Det er snarere kommunikation mellem din PC og "et eller andet sted", der forgår ( og som der sikkert altid har gjort det, nu ligger du bare mærke til det ) , men afhængig af hvilken firewall du har, kan du også se typen af trafik.
Avatar billede gifle Nybegynder
19. marts 2003 - 01:38 #2
Jeg kan iøvrigt fortælle dig, at første gang jeg installerede en firewall, troede jeg også straks der var noget galt, for der var da godt nok mange ting der blev blokeret.
Hvis du fortæller hvilken firewall du har, så kan jeg muligvis fortælle dig hvordan du kan se hvilken type trafik det er ( hvis ikke selv du ved det. )
Avatar billede unsigned Nybegynder
19. marts 2003 - 01:39 #3
Firewall'en er ZoneAlarm. Jeg har fundet 'more info' knappen.
Avatar billede gifle Nybegynder
19. marts 2003 - 01:43 #4
Kan du så ikke se "hvad" det er der er blevet blokeret?
Avatar billede unsigned Nybegynder
19. marts 2003 - 01:47 #5
Der står at der ikke er noget at være bekymret for. Det er et fænomen, der omtales som Internet baggrunds støj. Det kan have været en 'port scan'.
Avatar billede gifle Nybegynder
19. marts 2003 - 02:02 #6
Det er sikkert også ganske harmløst. Men er du ikke helt fortrolig med din firewall, og i tvivl om den er konfigureret ordentligt, så kan du teste den her: http://scan.sygate.com/
Avatar billede unsigned Nybegynder
19. marts 2003 - 02:05 #7
Jeg kaster lige et blik på dit link. Kom med et svar, så får du pointene:)
Avatar billede gifle Nybegynder
19. marts 2003 - 02:06 #8
Hvis det er en privat PC du sidder ved, og du ikke bruger den som server, er sandsynligheden for at én eller anden vil hacke dig også meget meget lille.
Avatar billede unsigned Nybegynder
19. marts 2003 - 02:17 #9
Det er en privat PC. Desuden har jeg en anden pc, der ikke er koblet på netværket, hvor mine personlige filer ligger.
Avatar billede gifle Nybegynder
19. marts 2003 - 02:32 #10
Jamen så er du da sikret dine personlige oplysninger ...